IDE Raidcontroler til linux
Fra : Zalasta

Dato : 23-04-02 16:16

Hvilken IDE-raid contlr. skal jeg vælge hvis det skal bruges i linux, og
hvilken distrup.

--
Zalasta Quikos

Fra : Steen Suder

Dato : 23-04-02 17:31

Zalasta wrote:

> Hvilken IDE-raid contlr. skal jeg vælge hvis det skal bruges i linux, og
> hvilken distrup.

Min personlige præferenceliste:

3Ware serie 7x50 (købes i Tyskland, England eller Norge... hvis det skal
være tæt på)
Adaptec 2400

Resten (Promise, HPT).

Jeg mener at 3Ware er at foretrække, men de er ikke billige. Min egen
3Ware virker med de distroer jeg har prøvet med.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 23-04-02 19:44

"Steen Suder" <steen@suder.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg mener at 3Ware er at foretrække, men de er ikke billige. Min egen
> 3Ware virker med de distroer jeg har prøvet med.

Alternativt kan en (brugt) 3Ware 6xxx sikkert støves op billigt.
Den fungerer også glimrende. Jeg har en 6400 på en RedHat 7.2 kerne
2.4.9-31smp og det fungerer uden problemer.

/Jesper

Fra : Blaaberg

Dato : 24-04-02 08:23

Hej

Jeg har en Adaptec 2400A. Den kører perfekt, og findes
automatisk af Mandrake 8.1 - ingen problemer.

Den har dog en fejl vedr. kontrol af fejl på diske, da den
ikke kan indstilles til at give nogen form for alarm. Jeg
er derfor nødt til at genstarte en gang imellem, og manuelt
entre controlleren i bootet for at tjekke at alle diske er med.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 24-04-02 09:48

In <aa3trv$1l9i$1@news.cybercity.dk>, Zalasta wrote:

> Hvilken IDE-raid contlr. skal jeg vælge hvis det skal bruges i linux, og
> hvilken distrup.
Måske skulle du kikke på et board med en HPT370 på, den har ejen driver i
kernen ligesom 3ware, men den er ikke så dyr.

/BL

Fra : Zalasta

Dato : 24-04-02 20:58

hvilken Distri..