Kan man lave et array som genere alfabetet
Fra : Jakob Jensen

Dato : 23-04-02 15:38

Som overskriften siger, er det muligt og hvordan?

Mvh. Jakob Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 23-04-02 16:53

"Jakob Jensen" <webmaster@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
> Som overskriften siger, er det muligt og hvordan?

Nu er jeg måske lidt svagtopfattende, men jeg forstår ikke overskriften.

--
Jakob Andersen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-04-02 16:58

Jakob Andersen wrote in news:aa400o$227$1@sunsite.dk:

> "Jakob Jensen" <webmaster@rodsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nu er jeg måske lidt svagtopfattende, men jeg forstår ikke overskriften.

wohoo ... ! ... så er vi (desværre) to ...

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk (ikke online pt.)

Fra : Jakob Jensen

Dato : 23-04-02 17:39

Ok, jeg kan se der er to og måske flere der ikke forstod overskriften, så
jeg prøver lige engang til *Gs*

Jeg skal bruge alle bogstaver i det danske alfabet, dog behøver jeg ikke
å,ø og æ. Hvordan får man disse tegn spyttet ud på siden vha. asp så jeg
ikke behøver at sidde og taste dem selv.

Det skal virker på følgende måde:
Jeg har en side hvor man skal kunne trykke på a,b,c,d,e o.s.v. og alle de
spil i databasen, der starter med det bogstav som man har trykket på,
bliver spyttet ud.

Arrayet, scriptet eller hvad der skal til, skal f.eks. vise a, b, c, d og
gøre a til et link, hvis der er spil i databasen, som starter med a.

Mit problem er, at få vist a,b,c,d,e,f o.s.v. Dette burde man kunne lave
ved at aray har jeg fået fortalt. Er dette korrekt, eller hvordan vil i få
bogstaverne frem i alfabetisk orden.

Håber det hjalp

Mvh Jakob Jensen

Fra : Erik Hansen

Dato : 23-04-02 18:37

Hejsa.

Kender desvære ikke ret meget til ASP mest til PHP, men jeg vil gøre
følgende:

Lav en while lykke, som løber fra 65 - 90, hvilket svare til ascii
værdien af A - Z. Skal det være små bogstaver, så skal det være 97 -
122.

I PHP kunne det se sådan ud:

$ii = 65;
while ($ii <= 90) {
$alfabetARR[] = chr($ii);
++$ii;
}

Håber de kunne give en ide.

....::Erik

Fra : Jakob Jensen

Dato : 23-04-02 19:05

Mange tak Erik

Det skulle bare omskrives lidt, så virkede det

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Kaj Nicolaisen

Dato : 23-04-02 18:57

Det kunne se sådan ud:

Dim alfabet()

For i = 97 To 122
ReDim Preserve alfabet(i - 97)

alfabet(i - 97) = Chr(i)

Next

Du behøver selvfølgelig ikke lave et dynamisk array, men så kan du jo evt.
vælge hvor mange bogstaver du vil ha' med.

vh.
Kaj