Problem med submit
Fra : Jesper M

Dato : 23-04-02 14:51

Jeg har en form, som skal sende nogle data ned i en database.
Denne del virker godt nok, men samtidig forsøger jeg at lukke
vinduet med window.close. Det virker godt nok, men problemet er
bare, at den ikke sender data, men blot lukker vinduet. HVad gør
jeg?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 23-04-02 14:54

Jesper M wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> vinduet med window.close. Det virker godt nok, men problemet er
> bare, at den ikke sender data, men blot lukker vinduet. HVad

Hvis du viser lidt af din kode eller giver et link, så er det
nemmere :)

mvh Torben

Fra : Jesper

Dato : 23-04-02 15:02

> Hvis du viser lidt af din kode eller giver et link, så er det
> nemmere :)
>
> mvh Torben

name="submit_reg" value="Klik her for at blive medlem.">

Hvis jeg placerer en OnClick efter submit sker der ikke en disse,
andet end at popupvinduet lukker. NB: Ovenover er formen defineret
og brugeren har indtaster oplysningerne, så i nuværende stadie
virker det fint, men jeg vil bare, at vinduet skal lukke, når der
trykkes på "submit" knappen.
På forhånd tak.

Fra : Torben Brandt

Dato : 23-04-02 15:37

Jesper wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> [...]
> og brugeren har indtaster oplysningerne, så i nuværende stadie
> virker det fint, men jeg vil bare, at vinduet skal lukke, når der

Det er nok egentlig ikke muligt at submitte og lukke samtidig.

Når du submitter, så beder du om en ny side, og så giver det jo ikke
mening at lukke samtidig. I stedet kan du dog lade den side, der
loades når du trykker på submit, lukke vinduet.

Hvis du på den side, der åbner efter submitten, skriver
<script>
window.close();
</script>
Så vil vinduet lukke lige så snart at data er gemt i databasen og den
lille side med luk-kommandoen er sendt.

mvh Torben