DSN-less forbindelse med JavaScript
Fra : Daniel Sørensen

Dato : 23-04-02 13:07

Hvordan laver jeg en DSN-less forbindelse med JavaScript?
Jeg skal have oprettet forbindelse til en access-database på
www1.brinkster.com, men er meget i tvivl om hvordan dette gøres.
Jeg har ingen erfaring i at programmere VBScript, så det ville
være rart hvis nogen kunne hjælpe mig. Så godt som alle
besvarelser herinde er lavet i VBScript - i hvert fald
besvarelser angående mit problem og jeg har ikke umiddelbart
overskud til at sætte mig ind i VBScript på dette tidspunkt.

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : TigerDyret

Dato : 23-04-02 15:26

søg og du skal finde .....
http://www.brinkster.com/Articles/Databases/DSNLess.asp

"Daniel Sørensen" <minimonster@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> besvarelser angående mit problem og jeg har ikke umiddelbart
> overskud til at sætte mig ind i VBScript på dette tidspunkt.

---

Fra : Daniel Sørensen

Dato : 23-04-02 16:22

Er det bare mig, eller er det link "tigerdyret" har sendt mig, også
VBScript? Funktionaliteten er god nok... det skal bare være i
JavaScript i stedet ( <% @Language=JavaScript %>)...

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-04-02 16:35

Daniel Sørensen wrote in news:aa3u78$nu8$1@sunsite.dk:

> Er det bare mig, eller er det link "tigerdyret" har sendt mig, også
> VBScript? Funktionaliteten er god nok... det skal bare være i
> JavaScript i stedet ( <% @Language=JavaScript %>)...

næeh ... det ser godt nok lidt vbs-agtigt ud ... :)

http://www.asp-php.net/asphp2/fr/tutorial/asp-php/complements/asp_en_jscript.asp

Eller i Microsofts jscript-nyhedsgruppe: microsoft.public.scripting.jscript

http://groups.google.com/groups?hl=en&safe=off&q=adodb.connection&meta=group%3Dmicrosoft.public.scripting.jscript

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk (ikke online pt.)

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 23-04-02 16:53

> Jesper Stocholm

Eller?

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-04-02 16:57

Jakob Møbjerg Nielsen wrote in news:aa3vt2$1j0$1@sunsite.dk:

> [...]

nørd ... ... tænk at der er nogen der sidder og læser i headeren i
nyhedsindlæg ... tsk,tsk,tsk ...

:)

Fra : Daniel Sørensen

Dato : 23-04-02 17:22

Hvad skulle jeg helt præcist se på den side der?

Har prøvet med nogle af de links du har sendt...den franske side bl.a.
Siden kommer dog stadig med samme interne serverfejl (500) , som den gør
hver gang jeg prøver med JScript.

Forstår det ikke helt...

Her har du koden jeg har sat ind, hvis det kan give et lidt bedre indblik
i hvad jeg laver...:

<%
   var conn = New ActiveXObject("ADODB.Connection");
   conn.open("Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" +
Server.MapPath("db.mdb")+" ");
   var rs = new ActiveXObject("ADODB.Recordset");
   rs.Open("SELECT * FROM artikler",conn,0,1);
         while(!rs.EOF) {
            Response.Write(rs("id"));

         }
   rs.Close();
   conn.Close();
   rs = null;
   conn = null;

%>

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 23-04-02 17:50

> <%
> var conn = New ActiveXObject("ADODB.Connection");
^
Her skal der være et lille 'n'.

Fra : Daniel Sørensen

Dato : 23-04-02 17:58

??? Et lille 'n'...

Forklar venligst...

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 23-04-02 18:04

> Forklar venligst...

Det skal ikke være "New", men "new".

Fra : Daniel Sørensen

Dato : 23-04-02 18:13

Hmm...
Jeg har rettet n'et, men stadig samme fejl...

Jeg kan godt få det til at virke med VBScript:

<%
' ADODB connection objektet
' Husk at angive den rigtige sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("db.mdb")
' Åben databaseforbindelsen
Conn.Open DSN

'SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from artikler WHERE id= " &
Request.Querystring("id")
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
Response.Write "<p>" & rs("titel") & "</p>" & rs("indhold") &
"<br>"

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

%>

Men det var ikke lige det der var meningen...hvis du bare kan
hjælpe mig med at connecte til databasen, så skal jeg nok lade
være at forstyrre yderligere... : )

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 23-04-02 18:19

> Jeg kan godt få det til at virke med VBScript:

Husker du at skrive

<%@language=JScript%>

på første linje?

Fra : Daniel Sørensen

Dato : 23-04-02 18:19

Det har jeg gjort...
Jeg kunne umiddelbart forestille mig at det næmere var måden
hvorpå jeg prøver at tilgå db.mdb på, som kunne være fejlen. Men
jeg ved det ikke...

Fra : Mr. S

Dato : 24-04-02 20:00

Hej Daniel

en rigtig god ide, er at købe "ASP 3 programmers referance"
koster 418 kr. hos http://www.bookworld.dk/ bare søg efter
ASP 3 og du finder den.
1200 sider med masser af eksempler af samme emme i både VB og Java
til alle mulige og det man troede var umuligt.

Dit spørgsmål er besvaret der !!

Mvh
Rene

Fra : Jørn Andersen

Dato : 23-04-02 20:54

On Tue, 23 Apr 2002 16:21:41 +0000 (UTC), Daniel Sørensen
<minimonster@tdcadsl.dk> wrote:

Hej Daniel,

>Har prøvet med nogle af de links du har sendt...den franske side bl.a.
>Siden kommer dog stadig med samme interne serverfejl (500) , som den gør
>hver gang jeg prøver med JScript.

Hvis du slår "Friendly HTTP Errors" FRA i din browser (MSIE), så får
du en mere sigende fejlmeddelelse. Foremntlig er det en timeout, du
får:
<SNIP>

>         while(!rs.EOF) {
>            Response.Write(rs("id"));