I dag er det Phumbas fødselsdag...
Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 23-04-02 07:14

Hurra, Hurra, Hurra...

Så nu er den lille dame en stoooor pige på 1 år

Og hun har fået sig en "drillepind" med fjer så jeg tror hun var glad
*G* hun kunne i al fald næsten flyve, da hun skulle fange den.

Hilsen
Lisbeth

http://cutiecats.dk

Fra : Morten Skjershede

Dato : 23-04-02 07:59

Hej Phumbas
TILLYKE med føs´dagen.
Håber din mor forkæler dig ekstra i dag.

Tillykkemissehilsen
Kiba & Grazilia
www.dk-yeoman.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 23-04-02 09:12

Tillykke med fødselsdagen Phumba! Husk nu at få slaverne til at forkæle
dig rigtig meget...

Sådan nogle drillepinde er vildt sjove...vores onde mennesker gemmer dem
altid på toppen af et skab så vi ikke selv kan hente dem og slå dem
ihjel...

Fødselsdagsnæsemøz fra Silk og Ce'Nedra

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 23-04-02 11:46

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote in message

> Tillykke med fødselsdagen Phumba! Husk nu at få slaverne til at forkæle
> dig rigtig meget...

Tak. Det skal jeg nok.

> Sådan nogle drillepinde er vildt sjove...vores onde mennesker gemmer dem
> altid på toppen af et skab så vi ikke selv kan hente dem og slå dem
> ihjel...

Sådan nogen mennesker har jeg osse, de gemmer altid det sjove *hvæs* og
endnu værre - de er begyndt at lægge LÅG på deres mad når de ikke lige
kigger på det *fnys* - bare fordi man vil hjælpe med at smage det til.

Men drillepindene ER sjove *spinnn*, jeg har allerede, sammen med Jack
fået totalt myrdet den slaverne købte i Hedensted. Er der forresten
nogen af jer der kan forklare mig noget mere om det Hedensted slaverne
hele tiden snakker om? Siden de var der har de været komplet åndssvage
(værre end sædvanligt) og ævlet løs om "nye killinger". Altså jeg mener:
Er VI nu ikke gode nok mere?
Næh, det er typisk, man skal skiftes ud med en yngre model *FNYYS* Og
hvordan havde de tænkt sig det? Altså i forvejen kan jeg ikke være oppe
i kradsetræet når Jack også vil ligge der, han er så fed at han fylder
det hele *grr* og FLERE katte at dele pladsen med? HAH! De bli'r
klogere....håber jeg...

> Fødselsdagsnæsemøz fra Silk og Ce'Nedra

Gen-næsemøz herfra.

Hmm..nu er det også snart Jacks fødselsdag, hvad mon jeg får der...?

Hilsen
Phumba

Fra : Pernille Scharff

Dato : 24-04-02 09:50

Hej Phumba,

Silk her...

> [...]
> endnu værre - de er begyndt at lægge LÅG på deres mad når de ikke lige
> kigger på det *fnys* - bare fordi man vil hjælpe med at smage det til.

Faktisk smadderirriterende ikke? Jeg vil så gerne hjælpe med at lave
mad!!

> [...]
> fået totalt myrdet den slaverne købte i Hedensted. Er der forresten
> nogen af jer der kan forklare mig noget mere om det Hedensted slaverne

Øhm....Pernille var væk i meget lang tid så vi var alene hjemme med
Jesper, og så kom hun hjem med en masse foder og nogle drillepinde til
os, så det må have været et godt sted det der Heden-sted! Men hun
lugtede altså lidt af fremmede misser *fnys*

> Siden de var der har de været komplet åndssvage
> (værre end sædvanligt) og ævlet løs om "nye killinger". Altså jeg
mener:
> Er VI nu ikke gode nok mere?

Ja, vi har også hørt "rygter" om at der måske kunne være en til der skal
flytte ind. Helt ærligt, jeg synes det er en vildt dårlig ide, nu har
jeg lige fået opdraget Ce'Nedra til at det er mig der bestemmer, så jeg
gør alt hvad jeg kan for at være sød og nuttet! Her til morgen var jeg
f.eks. vildt sulten, men i stedet for at sætte mig og mjave så gik jeg
op i vores seng hvor slaverne lå og gassede sig og spandt og kælede med
dem indtil de stod op *spinde* det var de vist ret tilfredse
med...Pernille bliver ved med at snakke om en kat der hedder Choko
(ligesom det der slaverne spiser som jeg ikke må få) som bor hos en der
hedder Nina men som før boede hos en anden hvor hun ikke måtte blive
boende...hrmf...som om vi vil have sådan en terroristmis til at bo hos
os!

Hvis nu du gør dig rigtig meget umage for at være meget nuttet og kælen
og underholder slaverne rigtig meget, tror du så ikke du slipper for de
der "nye killinger"?

Held og lykke med det...

Næsemøz fra supercharmøren Silk (med masser af vinterpels på mavsen)

Fra : Phumba

Dato : 24-04-02 10:43

"Silk" <pernille@btob.dk> wrote in message

> [...]

> Hvis nu du gør dig rigtig meget umage for at være meget nuttet og kælen
> og underholder slaverne rigtig meget, tror du så ikke du slipper for de

Hej Silk.

Syntes dine mennesker at du var sød og kær da du gik op i deres seng og
spandt? Du er heldig!
Når jeg synes jeg vil forbarme mig over slaverne og spinde lidt og
trampe med poterne så SOVER de bare!
Og en gang imellem vågner de godt nok, og så plejer de at mumle noget
med "åh nej" og "halv fire". Jeg ved ikke hvad det der "halv fire" er
men det lyder ikke rart. Og de er dødsvære at få til at lege efter at de
har sagt "halv fire" - selvom man spinder, ælter, eller overfalder deres
fingre under dynen, så er de ret døde i sværen. Kan man nu forstå det?

Men de skal i al fald ikke komme og påstå at jeg *aldrig* vil kæle. Det
er bare dem der ikke vil når jeg lige har lyst, og det kan vel ikke være
MIN skyld, vel?

Meeen... de der killinger... eller den der.... gud forbyde der er mere
end en... og så vil de endda ikke ha' sådan en pæn en som mig, det skal
absolut være en vanskabning lissom Jack og Bøv. Altså HELT ærligt...
skal DET være en kat? Aby'er er da guds gave til verden, så hvorfor skal
der overhovedet være andre slagser? Nåh ja, og så lige sådan en som dig,
Silk *spinnn* DU forstår mig da i det mindste.

Nå, men nu skal Jack lige ha' lidt bank.

Hilsen
Phumba

Fra : Silk

Dato : 25-04-02 08:24

Hej Phumba,

> Syntes dine mennesker at du var sød og kær da du gik op i deres seng
og
> spandt? Du er heldig!

Selvfølgelig syntes de jeg var sød og kær....hvad skulle jeg ellers
være!

> [...]
deres
> fingre under dynen, så er de ret døde i sværen. Kan man nu forstå det?

Åbenbart har slaverne mærkelige ideer om hvornår de vil vågne, jeg
troede kun det var mine slaver der var så irriterende... Og hvis vi
kommer til at larme eller hoppe rundt på dem og de siger det der "halv
fire" (eller nogen gange "halv seks") så står han-slaven ud af sengen -
så går vi op i køkkenet og venter på vores morgenmad - og så LUKKER de
bare ned til der hvor de sover så vi ikke kan komme derned! Så nu har
jeg næsten lært hvornår de gider vågne, og når jeg kommer på det
tidspunkt synes de bare jeg er sød og kær og kommer og giver mig
morgenmad....Det er bare mærkeligt, for det er ikke alle dage de gider
vågne på det tidspunkt - de dage hvor de ikke begge to pludselig
forsvinder og er væk i lang tid er de altså svære at få til at vågne, og
den der ting der larmer tier også stille....Jeg har prøvet at vælte den
og se hvad det er der larmer, men jeg kan ikke finde ud af det!

> [...]
Det
> er bare dem der ikke vil når jeg lige har lyst, og det kan vel ikke

Næh, slaver skal da kæle når vi har lyst!

> Aby'er er da guds gave til verden, så hvorfor skal
> der overhovedet være andre slagser?

Hva' er en aby? Sådan en har jeg aldrig hørt om.... Slaverne siger at
Ce'Nedra er en "skovkat" men jeg har altså aldrig set noget skov i
nærheden af hende...
De kalder mig for Vølen - hrmf....jeg er altså en Maine Coon!

Næsemøz fra Silk

Fra : Phumba

Dato : 25-04-02 08:46

"Silk" <pernille@btob.dk> wrote in message

Hej Silk.

> [...]
> så går vi op i køkkenet og venter på vores morgenmad - og så LUKKER de
> bare ned til der hvor de sover så vi ikke kan komme derned!

Lukker de jer UDE fra deres soverum? *bestyrtelse*
Det ville jeg ikke finde mig i. De ville ikke slippe godt fra at lukke
døren for næsen af mig! Eller rettere jo det ville de, men se DER kommer
så en praktisk ting ved de der "orientalere" som Jack jo er. For altså,
jeg kan desværre ikke miaue ret højt, men det kan han, så de to gange
hvor slaverne har troet at de kunne få fred til at sove ved at lukke os
ude fra soverummet ... *gnæk* Jack kan heldigvis larme så meget at de
hurtigt finder ud af at det er bedre for dem selv BÅDE at åbne døren
igen OG gi' os morgenmad. Også selvom det slet ikke er morgenmadstid
endnu. *spinnnn*

Det tog os kun to gange at lære dem det, så sig ikke at mennesker ikke
kan dresseres.

> [...]
> nærheden af hende...
> De kalder mig for Vølen - hrmf....jeg er altså en Maine Coon!

En Aby, det er sådan en som mig En lille pæn en. Maine Coon har jeg
godt hørt om men hvad er Vølen for noget? Er det forresten ikke meget
varmt med så meget pels? Min pels er lige tilpas, den passer til når man
ligger oven på en dejlig varm akvarielampe, man har det lunt uden at
brænde mavsen. Jacks pels er underlig tynd, han vil heller ikke ligge så
længe på lampen som jeg vil. Hans pels isolerer nok ikke ordentligt.
Hmm.. og DEN slags vil de ha' flere af? Undelige mennesker jeg er havnet
hos.

Skovkat? hmm.. det lyder lidt vildt og uopdragent i mine ører. Godt vi
ikke er sådan, ikke Silk?

Kindgnid fra
Phumba

Fra : Silk

Dato : 25-04-02 11:00

Hej Phumba,

> Lukker de jer UDE fra deres soverum? *bestyrtelse*

Ja de gør... I starten prøvede vi også at larme, men de sover så langt
væk fra døren som de kan, og Ce'Nedra er ikke ret god til at larme...hun
gider ikke rigtig, hun vil hellere tosse rundt efter sin pelsmus *hrmf*
så når de gør det der lægger jeg mig bare op i køkkenvinduet og kigger
på flyvende madpakker i stedet for. Godt man ikke bor sammen med sådan
en "orientaler" hvis de larmer meget! Ce'Nedra larmer rigeligt, hun
snakker altid når jeg gerne vil sove...og så tramper hun når hun løber
rundt efter sin pelsmus eller sin bold...

> Det tog os kun to gange at lære dem det, så sig ikke at mennesker ikke
> kan dresseres.

Selvfølgelig kan mennesker dresseres...de har f.eks. ret hurtigt lært at
når jeg sidder derude hvor de står i regnvejr hver morgen og mjaver så
er det fordi jeg vil have noget frisk vand at drikke!

> En Aby, det er sådan en som mig En lille pæn en. Maine Coon har
jeg
> godt hørt om men hvad er Vølen for noget?

Vølen det er noget de siger fordi de synes jeg ligner en løve, men det
kan de åbenbart ikke finde ud af at sige rigtigt...

> [...]
> brænde mavsen. Jacks pels er underlig tynd, han vil heller ikke ligge

> længe på lampen som jeg vil. Hans pels isolerer nok ikke ordentligt.

*spinde* det lyder hyggeligt med en varm lampe, er et "akvarie" noget
sjovt at ha'? Vi har bare en stol ved et varmeapparat, der er også
dejligt at ligge. Jeg synes også min pels er lige tilpas til mig, det må
være underligt at have sådan en tynd pels som Jacks. Selv om så slipper
man jo for at skulle "børstes" engang i mellem, det er nemlig ret
kedeligt...

> Skovkat? hmm.. det lyder lidt vildt og uopdragent i mine ører. Godt vi
> ikke er sådan, ikke Silk?

Hun var altså også ret vild og uopdragen da hun kom, men efterhånden er
hun meget sød. Jeg kan bare ikke lide når hun skal vaske mig i hovedet
*bvadr* sådan en tøse-ting... Og jeg synes heller ikke det er sjovt når
jeg ligger og sover at hun så kommer og hopper oven på mig for at vække
mig! Tror hun måske jeg er en af slaverne.. Godt der findes andre
velopdragne katte ligesom dig Phumba... Jeg må få slaverne til at vise
mig nogle billeder af dig så jeg kan se hvordan en Aby ser ud.

Næsemøz fra Silk

Fra : Phumba

Dato : 25-04-02 11:48

"Silk" <pernille@btob.dk> wrote in message

<krads>
> Godt man ikke bor sammen med sådan
> en "orientaler" hvis de larmer meget! Ce'Nedra larmer rigeligt, hun
> snakker altid når jeg gerne vil sove...og så tramper hun når hun løber
> rundt efter sin pelsmus eller sin bold...

Jaeh, ahn larmer godt nok meget, og han tramper osse. Det er fordi han
er sådan lidt skrumlet. Men det er nu heldigt nok, for ellers kunne jeg
ikke altid klare mig når vi leger fangeleg. Nu kan jeg bare smutte op på
et eller andet, fordi han næsten aldrig kan få sin måz med sig op *GG* -
i al fald ikke så hurtigt som mig.
Og altså somme tider er det praktisk med sådan en orien-/højttaler.

> Selvfølgelig kan mennesker dresseres...de har f.eks. ret hurtigt lært at
> når jeg sidder derude hvor de står i regnvejr hver morgen og mjaver så
> er det fordi jeg vil have noget frisk vand at drikke!

Smart, det må jeg prøve. Jeg plejer at stoppe hele hovedet ned i det
glas jeg har stående oppe i det rum med regnvejret. Så plejer de at
fatte at det er tomt og fylde det med frisk vand. Det vand smager nemlig
meget bedre end det nede i køkkenet.

<mere krads>

> [...]
> være underligt at have sådan en tynd pels som Jacks. Selv om så slipper
> man jo for at skulle "børstes" engang i mellem, det er nemlig ret

Et akvarie er alle tiders ting: Sig til dine slaver at du også vil ha'
sådan et! For det første er det altså dejligt varmt ovenpå og for det
andet er det fyldt med sjove små et-eller-andet'er der ser vældig
appetitlige ud. Det er godt nok kun en gang imellem at låget bliver
åbnet sådan længe af gangen, så tømmer han-slaven en masse af vandet ud
mens jeg hjælper. Hver gang håber jeg på at han tapper ALT vandet af så
jeg kan få de der "fisk" men han stopper altid når det er cirka halvt
tømt. Men man har jo lov at håbe, ikke?

Børstes, uha, det lyder som om det er en avanceret måde at blive aet på?
Det er jeg SIKKER på jeg ikke gider.

> Hun var altså også ret vild og uopdragen da hun kom, men efterhånden er
> hun meget sød. Jeg kan bare ikke lide når hun skal vaske mig i hovedet
> *bvadr* sådan en tøse-ting...

Det er ikke *kun* en tøse-ting det der med at vaske andre i ansigtet
*hrmpf*. I starten tro'de Jack at han måtte savle mig i ansigtet, men
det fik jeg ham da heldigvis hurtigt vænnet af med. Som om jeg ikke kan
vaske mig selv. Og det noget grundigere end ham den tykke.

Du kan fortælle dine slaver at der er et billede af mig her:
http://medlem.spray.se/cutiecats/phumba_sover.jpg - så kan du også se
akvariet samtidig

Spinnn fra Phumba

Fra : Birgitte

Dato : 23-04-02 09:12

Hej Lisbeth
Et stort Miauuuuu Tillykke fra os skal lyde Håber Phumbas dag bliver
indholdsrig og velsmagende
Missehilsner fra Birgitte og alle kattene
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 23-04-02 09:17

et stort TILLYKKE med din allerførste fødselsdag, Phumba !
ønskes du af alle Battlefield-siameserne og orientalerne
-- og Vibeke

Fra : AEK

Dato : 23-04-02 09:21

Hej Phumba !

Og tillykke med føøøøøøøsdagen......*S*
Dask lige Bøv bagi fra mig.

/ Anya.

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 23-04-02 11:49

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in message

> Hej Phumba !
>
> Og tillykke med føøøøøøøsdagen......*S*

taak

> Dask lige Bøv bagi fra mig.

Bagi? øv, neeej, har du SET sådan en hankat bagfra?, han kan få en på
låget kan han - hvis altså jeg ku' komme i nærheden af ham, han er SÅ
KEDELIG, han går altid sin vej når man vil lege...

Hilsen
Phumba

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-04-02 09:28

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hurra, Hurra, Hurra...
>
> Så nu er den lille dame en stoooor pige på 1 år

Hjertelig til lykke med dagen .. står det mon på tunlagkage i aften ..

Smil fra Ami

Fra : Lene

Dato : 23-04-02 09:36

Kære Phumba...
Rigtig mange gange tillykke med fødselsdagen :- ) Vi håber, at du får en
rigtig dejlig dag, og måske lidt ekstra godt til aftensmaden :- ))
Tillykke og hurraaaaa fra Lene, Mira, Felix og Hule

Fra : Camilla Christiansen

Dato : 23-04-02 10:11

Hej Phumba

også et tillykke her fra Keshna, Lille MIs og jeg, håber du får en god
dag.....

--
Camilla Christiansen

www.snabe.dk/camilla
Du må gerne skrive en hilsen i gæstebogen

Fra : Lars Dahl

Dato : 23-04-02 10:24

Hej Phumba

Også et stort te'løk' fra Bambi, Louis, Frigg og killingerne. Vi håber, dine
slaver forkæler dig extra i dag.
Du får også en hilsen fra vores kattebakketømmere.

DK von Friberg
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-04-02 11:10

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Hurra, Hurra, Hurra...
>
> Så nu er den lille dame en stoooor pige på 1 år

Nææ, stort tillykke fra mig Melissa og så ham slaven...
Håber at du får noget godt at spise også, selv har jeg opdraget slaven
til at komme med rejer..*spin*

> Og hun har fået sig en "drillepind" med fjer så jeg tror hun var glad
> *G* hun kunne i al fald næsten flyve, da hun skulle fange den.

Æv, nu må jeg jo blive misundelig, må vist lige have fat i slaven en
gang. For sådan en kunne jeg da også godt tænke mig *spin*

--
Med miauu & venlig hilsen
Melissa & Henrik

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 23-04-02 11:54

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

> Nææ, stort tillykke fra mig Melissa og så ham slaven...
> Håber at du får noget godt at spise også, selv har jeg opdraget slaven
> til at komme med rejer..*spin*

Mjaeh, de der rejer I allesammen snakker sådan om...jeg syn's altså ikke
der er noget særligt ved dem *spin* - slet ikke hvis man GODT må få dem.
Jeg tror jeg hugger lidt chokolade, lidt leverpostej og en solid klat
mayonnaise i stedet, det ved man da hvad er *spinnnn*, det er det jeg
plejer at få når jeg hjælper med at lave madpakker. Jeg er DØDGO' til at
hjælpe, jeg holder brødet så det ikke stikker af. Godt nok siger
slaverne at jeg ikke må sidde på skærebrættet... men hvorfor lægger de
så MAD der?!

Sære mennesker *spinnnn*

> Æv, nu må jeg jo blive misundelig, må vist lige have fat i slaven en
> gang. For sådan en kunne jeg da også godt tænke mig *spin*

Det kan jeg godt forstå. Bare jag ham afsted, men husk at det skal være
dem der osse har glimmerstrimler i toppen, de siger så sjovt.

Hilsen
Phumba

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-04-02 12:04

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Sære mennesker *spinnnn*

Jamen menneskearten er sær, du kan rette op på det med opdragelse, det
er bestemt ikke let. Meen efter 13 år hjælper det lidt på det..*spin*

> Det kan jeg godt forstå. Bare jag ham afsted, men husk at det skal være
> dem der osse har glimmerstrimler i toppen, de siger så sjovt.

Det gør jeg så *spin* tak for vinket om glimmerstrimler *spin*

Hmm, nå han må være vågen nu, så tiden er inde til at jage ham ud og
gå en tur. Der var lige et par lugte som jeg vil undersøge nærmere *spin*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : jensenjs

Dato : 23-04-02 11:38

In article <ec8dd7eaabd0774949cf0b2a92c6070d.15796@mygate.mailgate.org>, ernyoka@hotmail.com says...
> [...]
>
> Og hun har fået sig en "drillepind" med fjer så jeg tror hun var glad
> *G* hun kunne i al fald næsten flyve, da hun skulle fange den.

Stort tillykke Phumba
Du sikkert dig en reje får som du har ønsket dig i år

kærlig hilsen
jensenjs og Chinnie

Fra : Christina K

Dato : 23-04-02 13:04

Phumba skal også have et STORT tillykke herfra *S*

Miau fra Askepot og Calibra

Lisbeth Jakobsen <ernyoka@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ec8dd7eaabd0774949cf0b2a92c6070d.15796@mygate.mailgate.
org...

Fra : Kate

Dato : 23-04-02 16:06

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in

> Hurra, Hurra, Hurra...
>
> Så nu er den lille dame en stoooor pige på 1 år

Tillykke med fødselsdagen Phumba

Kate

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 23-04-02 16:44

Mange teløkker Phumba - håber du har fået din vilje hele dagen *spinde*

Masser af potedask fra
Neo & Dixie
www.nepton.dk/catz

Fra : Trine Piltoft

Dato : 23-04-02 20:20

Et STORT tillykke med fødselsdagen Phumba - nu er du jo næsten voksen
og følsom :0)

Hilsen fra Trine og alle Piltoft´s misserne