Venstre stillet til højer stillet ?
Fra : Morten Dall

Dato : 22-04-02 23:11

Hej jeg ville lige høre om der er nogle af jer der kender en funktion der de
kan hjælpe mig

jeg har et array (feks på 10 char) hvor i der står nogle få char de er
venstre stilet, og nu vil jeg godt have dem højre justeret, alt så jeg vil
gerne have blanke sæt foran, (det varier fra gang til gang hvor mange char
der ligger i arrayet).

på forhånd tak.

mvh Morten dall

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 22-04-02 23:23

Morten Dall wrote:

> [...]
> gerne have blanke sæt foran, (det varier fra gang til gang hvor mange char

Husk lige at skrive om det er i C eller i C++, du programmerer.

I C:

#include <stdio.h>

for (...)
printf("%-10s\n", a[i]);

I C++:

#include <iostream>
#include <iomanip>

for (...)
cout << setw(10) << a[i] << endl;

MVH
-Claus

Fra : Morten Dall

Dato : 23-04-02 22:59

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> skrev i en meddelelse
> Husk lige at skrive om det er i C eller i C++, du programmerer.

jeg bruger C++

> I C++:
> #include <iostream>
> #include <iomanip>
> for (...)
> cout << setw(10) << a[i] << endl;

hummmm hvad hvis det nu ikke skal skrives ud på skærmen, men gemmes i sen
variabel som sener skal skrives ud i en fil ?

mvh Morten Dall

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 24-04-02 00:18

Morten Dall wrote:

> hummmm hvad hvis det nu ikke skal skrives ud på skærmen, men gemmes i sen
> variabel som sener skal skrives ud i en fil ?

Kig på sstream, strstream eller iostream.

-Claus