online bestilling
Fra : Rasmus

Dato : 22-04-02 21:02

hej
jeg skal til at lave en side med onlinebestilling på. Jeg ville
så bare høre om der var nogen faldgrupper, eller andre ting man
skal passe på nå rman laver sådanne en side

Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Simonsen

Dato : 22-04-02 21:46

"Rasmus" <rasmusa@intercode.dk> wrote in message
> hej
> jeg skal til at lave en side med onlinebestilling på. Jeg ville
> så bare høre om der var nogen faldgrupper, eller andre ting man
> skal passe på nå rman laver sådanne en side

Det er svært at sige noget konkret...det kommer jo meget an på hvordan du
vil kode den, men umiddelbart vil jeg sige at det du skal holde mest øje med
er:

1. At systemet er "idiotsikkert", altså så brugeren f.eks. KUN kan bestille
hvis han udfylder de nødvendige felter, og får afvide hvad han mangler hvis
han ikke har gjort dette, så du undgår at få en masse bestillinger som du
ikke kan sende, og som nogle måske går og venter på.

2. At du laver det så stabilt at der ikke sker noget ved at serveren går ned
osv...Og det bør du gøre ved at opbevare alle informationer der skal være
der i en længere periode i databaser, tekstfiler o.l. (altså, ikke
variabler)

....det var ca. hvad jeg kunne komme i tanke om, håber du kan bruge noget af
det

Venlig Hilsen, Morten

Fra : rasmus

Dato : 23-04-02 17:15