ultra dma 33
Fra : kim rode

Dato : 22-04-02 20:12

hej
jeg har et abbit bf6 bundkort der kun understøtter ultra dma 33. jeg har
en hd. der kan køre ata 100
men den køre kun ultra dma 33. kan det hjælpe hvis jeg køber en hd.
kontrollér der kan undestytte ata 100
virker det ??
er der nogle der har prøvet at købe en hd. kontroller der vil dele lidt
erfaring med mig

hilsen kim

Fra : Deaster

Dato : 22-04-02 20:25

"kim rode" <kimr@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en hd. der kan køre ata 100
> men den køre kun ultra dma 33. kan det hjælpe hvis jeg køber en hd.

Ja.

> er der nogle der har prøvet at købe en hd. kontroller der vil dele lidt
> erfaring med mig

Jeg har købt en U100 dma controller fra Sandberg, det er så et CMD OEM
produkt, det virker fint under W2K og XP. Det koster vist ca. 300 kr.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : rh

Dato : 23-04-02 08:58

"kim rode" <kimr@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> en hd. der kan køre ata 100
> men den køre kun ultra dma 33. kan det hjælpe hvis jeg køber en hd.

Jjeg har ECS bundkort (ATA100)
og en ny harddisk , jeg har IKKE mærkbart hastigheds forøgelse da jeg
ændrede indstillingen fra dma 33 til 100 !

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-04-02 19:34

"rh" <div@hollensted.dk> skrev....

> Jjeg har ECS bundkort (ATA100)
> og en ny harddisk , jeg har IKKE mærkbart hastigheds forøgelse
> da jeg ændrede indstillingen fra dma 33 til 100 !

Der kan være mange ting der er gået galt. Men der er ved gud mærkbar
forskel på ATA33 og ATA100. Især med dagens harddiskintensive
operativsystemer.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm