Digital out på Live! 1024
Fra : MBC

Dato : 22-04-02 19:28

Hej gruppe!!!

Jeg har et Creative Live! 1024 lydkort i computeren. Jeg kan se bagpå
at der er en digital udgang. Jeg vil gerne have denne digitale udgang
ført over i min sony md afspiller. Jeg har derfor købt et digital
kabel til formålet. Et kabel med en slags mini jack stik på. Der er
bare det problem at det ikke virker!!!! På sony'en står der "NO
SIGNAL". Har så været ved at undersøge lidt om hvorfor og er nået til
den konklusion at det er noget med at man skal have fat i lille add on
boks eller lign. Jeg ikke kan bare ikke finde denne boks i nogle
forretninger. Er der nogen som kan sige noget om hvor den kan købes
eller evt. fortælle om en anden måde til at løse dette problem. På
creative's hjemmeside har jeg fundet følgende produkt men er ikke
sikker på at det er den rigtige!!!
http://dk.europe.creative.com/estore/product.asp?prod=179

MVH
Mads Borup Christensen
mads@mads-christensen.tk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-02 19:36

"MBC" <mads@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> kabel til formålet. Et kabel med en slags mini jack stik på. Der er
> bare det problem at det ikke virker!!!! På sony'en står der "NO

Har du prøvet at åbne play controlen, og gå til advanceret og valgt "digital
Output Only"

Fra : MBC

Dato : 22-04-02 20:02

>Har du prøvet at åbne play controlen, og gå til advanceret og valgt "digital
>Output Only"

Det er gjort - Der er alligevel ikke noget signal igennem.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-02 20:08

> Det er gjort - Der er alligevel ikke noget signal igennem.

Så ved jeg det ikke,, har ikke prøvet det... Men nu har du vel tjekket at du
ikke har sat stikket i Sony´s coax-UDgang?

Fra : MBC

Dato : 22-04-02 20:15

On Mon, 22 Apr 2002 21:07:49 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"MBC" <mads@jubiipost.dk> wrote in message

>Så ved jeg det ikke,, har ikke prøvet det... Men nu har du vel tjekket at du
>ikke har sat stikket i Sony´s coax-UDgang?

Der er kun optical indgang - det er en transportabel.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-02 20:44

> Der er kun optical indgang - det er en transportabel.

Aha, men der er svjv kun Coaxudgang på live kortet. Det er der iverfald på
mit 1024 player, der ligger i skuffen. Du har måske proppet et Mini-toslink
ind i stikket??

Fra : MBC

Dato : 22-04-02 20:03

>Har du prøvet at åbne play controlen, og gå til advanceret og valgt "digital
>Output Only"

Det er gjort - Der er stadig ikke noget signal igennem

Fra : JOHANSEN

Dato : 23-04-02 09:02

> [...]
> eller evt. fortælle om en anden måde til at løse dette problem. På
> creative's hjemmeside har jeg fundet følgende produkt men er ikke

Så vidt jeg ved er dit SB LIVE udstyret med "Digital Out" af typen ELEKTRISK
COAX via et MiniJack stik
-Sådan er det i hvert tilfælde på Live 5.1 kortet.

Din MiniDisk har "Digital In" af typen OPTICAL MiniJack stik
Bemærk forskellen mellem ELEKTRISK og OPTICAL

http://www.smarthome.com/77709.html
Jeg tror du skal have fat i noget lign. dette, men det smarteste ville være
at henvende sig til en SONY forhandler og forklare dem problemet.
Om det økonomisk kan svare sig er uvist.
Søg evt selv på Google Optical/Coax Converters

Jens
NB. Ved svar til min e-mail
fjern da NEJ_TAK i adressen!

Fra : Madsen

Dato : 23-04-02 11:19

JOHANSEN skrev:

> Om det økonomisk kan svare sig er uvist.
> Søg evt selv på Google Optical/Coax Converters

Man kan købe udvidelser til Live 1024-kortet så vidt jeg ved.
Tjek f.eks. følgende link: <http://www.xs-sound.dk/sb2.htm> og
<http://www.xs-sound.dk/sb3.htm> Det må da være noget der kan bruges.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-02 15:48

> Man kan købe udvidelser til Live 1024-kortet så vidt jeg ved.
> Tjek f.eks. følgende link: <http://www.xs-sound.dk/sb2.htm> og

Ja, hvis du ikke havde sagt det,, havde jeg også nævt add-on kortet... Måske
er der måske også at overveje et andet kort? Men da klart en mulighed og god
løsning med digital addon kortet.

Fra : MBC

Dato : 23-04-02 17:31

Tror at det går i retning af at jeg køber SB Live Digital I/O II
kortet. Det er alligevel noget billigere end at købe et helt nyt kort
med optical digital out.

MADS

On Tue, 23 Apr 2002 16:47:40 +0200, "Bjarke Hansen"

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-04-02 19:50

> Tror at det går i retning af at jeg køber SB Live Digital I/O II
> kortet. Det er alligevel noget billigere end at købe et helt nyt kort
> med optical digital out.

Men noget har undret mig... Hvordan kunne du overhovedet tro at de 2 stik
passende sammen, uden at skrive problemer med at sætte stikket i?

Fra : MBC

Dato : 23-04-02 21:38

Er ikke sikker på hvad du mener - men.....
Først - har ikke skrevet at stikkene ikke passede. Men det stik som
jeg købte var af en type som havde et slags MiniJack stik i begge
ender. Har så fundet ud af at et Optical stik tilsyneladende har et
"firkantet" stik i enden. Grunden til at jeg troede lydkort og MD
kunne "snakke" sammen var at jeg regnede med at de kørte på samme
standard. .... måske dumt af mig!!!.
Konklusionen må altså være at der skal en form for Add on kort til for
at få MD og SB til at "se" hinanden. Hvad enten vi taler om optical
eller coaxial.

Der er et diagram over hvordan man kan konvertere Coaxial til optikal
på nedenstående link. Det er jo i realiteten bare det jeg skal have
lavet.

http://www.taligentx.com/projects/opticalconverter/

On Tue, 23 Apr 2002 20:50:22 +0200, "Bjarke Hansen"