Leksikon
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 22-04-02 19:04

Hejsa!

Jeg kunne godt tænke mig at lave et leksikon på min hjemmeside...
http://www.densmallegyde.dk

Det skal være sådan et man kan søge efter bestemte ord i en søgeboks.. (lidt
lige som når man fx. søger på google.com) og hvis man så har søgt på
kulhydrat så skal der simpelthen komme alt om kulhydrater...
Det kunne være dejligt hvis det også var muligt at få en daglig statstik
over hvilke ord folk søger på... Så jeg derefter har mulighed for at tilføje
de emner der mangler...

Er der nogen har på listen der har en ide om hvilket sprog man kan lave det
i? evt. PHP? og er der nogen af jer der kender et par link hvo rjeg kan læse
mere om det?

På forhånd tak

Mette

ps.. er ikke sikker på at dette er den rigtige NG.. så fut mig gerne videre!
*S*

--
^~^
Har du vundet i Lotto før?

Fra : Jesper Brunholm Scha~

Dato : 22-04-02 19:11

Hej Mette

> [...]
> lige som når man fx. søger på google.com) og hvis man så har søgt på
> kulhydrat så skal der simpelthen komme alt om kulhydrater...

Du kan godt lave det i php - fx hvor leksikonet er i en database og så
kan du med fx %like% søge på ordene i specifikke felter...

> Det kunne være dejligt hvis det også var muligt at få en daglig statstik
> over hvilke ord folk søger på... Så jeg derefter har mulighed for at tilføje
> de emner der mangler...

Det lyder smart - det kræver også database - for du skal kunne gemme
brugerindput. MED php og database-programmeringskendskab er det ikke
nogen uoverkommelig opgave, men jeg ville ikke påtage mig at vejlede en
der ikke har styr på de dele i at sætte det op

> Er der nogen har på listen der har en ide om hvilket sprog man kan lave det
> i? evt. PHP? og er der nogen af jer der kender et par link hvo rjeg kan læse
> mere om det?

Jeg er ikke _helt_ sikker på at jeg har dig placeret rigtigt ind mht.
hvad du kan i forvejen, men jeg går ud fra at du kan en del html, men
ikke noget scripting osv?

Jeg vil så anbefale at læse webcafe.dk's kursus(/artikler) i php og
efterfølgende databaser.

Jeg kan ikke komme på at have set præcis det du søger som en
download-bar kode som du kan installere på dit site, så du må nok selv
til tasterne... (men ret mig endelig hvis nogen kan hjælpe bedre på det
punkt)

venligst

/Jesper Brunholm