Underligt problem med netværks overførsel
Fra : John Smith

Dato : 22-04-02 16:09

Vi har lige fået en ny server og jeg køre lidt tests på den. Serveren er med
64Bit Intel bundkort og 64bit Intel gigabit fiber (Intel FX) netkort. Dét er
jo som sådan meget fint.

Mit problem er, at hvis jeg sætter en stor overførsel igang fra en klient og
til serveren, så overføres der ca. 1Gbyte data, så "dør" serveren. Dvs.
serveren bliver padde langsom og den er ikke til andet end at genstarte
(ikke en gang dét kan den = skal slukkes). Jeg har prøvet at overføre fra 2
klienter samtidigt og den overføre fint med hastigheden... lige indtil den
altså dør dér efter ca. 1Gbyte overført!? Det er meget tydeligt at se på
processoren i Task Manager - den står mellem 10-20% mens overførslen køre og
pludselig dropper den bare til ca.1%!? Weird!!!

Det er en næsten frisk installeret Win2000/server (et par dage gammel) og
jeg har lige hentet og installeret netkortes drivere (igen).

Nogen der kan sige lidt om hvad det kan være eller hvad jeg kan prøve? Aner
ikke om det er Windows eller netkortet den er galt med (eller modulet i
vores switch)?

Mvh.
John.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 22-04-02 20:15

"John Smith" <nowhere@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Aner
> ikke om det er Windows eller netkortet den er galt med (eller modulet i

Tvivler stærkt på det skyldes fibermodulet i switchen. Så ville der
sandsynligvis være problemer fra starten af overførslen.
Hvad siger system loggen?

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops.
At the train station the train stops.