åbne et popup window fra et andet.
Fra : Kim Schulz

Dato : 22-04-02 15:02

hejsa
jeg sidder og roder med at få et admin system fra et CMF til at poppe op
i et nyt vindue (for at slippe for menu, toolbar osv).Dette virker også
meget godt ved brug af koden :
<script language="JavaScript">

var theURL = 'index.php';
var width = 400;
var height = 500;

function popWindow() {
newWindow =
window.open(theURL,'newWindow','toolbar=no,menubar=no,resizable=no,scro
llbars=no,status=no,location=no,width='+width+',height='+height);
}

//-->
</script>

nu er problemet så at index.php (siden der åbnes) har samme kode i sig,
hvor den bare skal åbne help.html og hvor newWindow er ændret til
helpWindow, og når man så trykker på det link der skal poppe vinduet op,
ja så åbner den siden about:blank og ikke selve linket.

hvis jeg undlader at ændre newWindow til helpWindows så viser den fint
siden, men desværre i samme vindue som man er i (hvilket ikke er
meningen)

hvordan klarer jeg denne?

--
Kim Schulz - Freelance Development | Asynchronous inputs are at the
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | root of our race problems.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-02 17:01

Mon, 22 Apr 2002 16:02:22 +0200, skrev Kim Schulz
<kim@schulz.dk>:

>hvordan klarer jeg denne?

Med det script jeg har på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup.htm>
kan du blot ændre myname til noget andet i det andet script på
popupsiden.

Iøvrigt vil jeg tro, at hvis du ændrer newWindow i
(theURL,'newWindow',... til noget andet vil det virke.

--
med venlig hilsen
Knud