Access SQL problem med joins
Fra : Ukendt

Dato : 22-04-02 14:45

Hej,

Jeg har et problem med følgende SQL-sætning i MS Access, men ikke i MS SQL
server, som jeg ikke lige kan se med ud af.
Der er et problem i nærheden af mine joins - kan Access kun lave en joining
ad gangen, eller ??

Gode ide'er modtages med kyshånd ...

SELECT
PROFILE_MASTER.Id,
PROFILE_MASTER.Name,
PROFILE_MASTER.Article,
PROFILE_MASTER.Description,
PROFILE_MASTER.Height,
PROFILE_RULES.Standard,
PROFILE_TYPES.Name AS TypeName,
PROFILE_TYPES.Description AS TypeDesc,
PROFILE_MASTER.Created,
PROFILE_MASTER.Modified
FROM PROFILE_MASTER
INNER JOIN PROFILE_RULES ON PROFILE_MASTER.Id = PROFILE_RULES.ProfileId
INNER JOIN PROFILE_TYPES ON PROFILE_RULES.ProfileType = PROFILE_TYPES.Id
WHERE (PROFILE_RULES.Code = 'XXXX')
AND (PROFILE_RULES.Subcode LIKE '%FA%')
AND ((PROFILE_RULES.MinWidth <= 3000) OR (PROFILE_RULES.MinWidth = 0))
AND ((PROFILE_RULES.MaxWidth > 3000) OR (PROFILE_RULES.MaxWidth = 0))
AND (PROFILE_MASTER.Active = -1)
AND (PROFILE_RULES.Active = -1)
AND (PROFILE_TYPES.Active = -1)

Med venlig hilsen
Søren Staun Jørgensen

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 22-04-02 15:33

On Mon, 22 Apr 2002 15:45:11 +0200, "Soren Staun Jorgensen"
<ssj(at)cadeye(dot)dk> wrote:

> [...]
>server, som jeg ikke lige kan se med ud af.
>Der er et problem i nærheden af mine joins - kan Access kun lave en joining

Ide 1:
Proev at saette parenteser i joinen, og se om det saa virker (det er
vist det der gaar galt her).

Ide 2:
Proev at lave den samme query i Access GUI, og se hvad den goer
anderledes.

Ide 3:
Det her virker ikke i Access - den bruger "*" og "?" som jokertegn.

> AND (PROFILE_RULES.Subcode LIKE '%FA%')

Ide 4:
Spoerg i dk.edb.database.ms-access

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks