Tuberkulose?
Fra : Ctrl + Alt + Del ®

Dato : 22-04-02 14:48

En bekendt har fået dommen 'mulig tuberkulose' af sin læge.

Der skal dog først foretages en slags podning, før et resultat foreligger.

Jeg troede TB var udryddet på disse breddegrader - og hvilke evt. følger har
sygdommen (er den dødelig)?

På forhånd tak
--
Email minus .com

Fra : jytte jensen

Dato : 26-04-02 18:16

Det tror jeg da bestemt ikke. Medmindre altså at det er en sjælden slags
som ikke kan behandles. I 60´ erne fik min far TB og han er da idag 77 år.
Dengang var det langvarigt han lå på hospital i et 1/2 år og fik medicin og
derefter var han på et sanatorium í et 1/2 år, og vi børn måtte ikke besøge
ham, det smittede. Men prøv at se på www.netdoktor.dk

Venlig hilsen
Jytte
Ctrl + Alt + Del ® <ctrl-alt-del@softhome.net.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc414a4$0$78805$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 27-04-02 16:16

"Ctrl + Alt + Del ®" <ctrl-alt-del@softhome.net.com> skrev i en meddelelse
> En bekendt har fået dommen 'mulig tuberkulose' af sin læge.
>
> Jeg troede TB var udryddet på disse breddegrader - og hvilke evt. følger
har
> sygdommen (er den dødelig)?
Kig på dette link:
http://www.lunge.dk/brochure/html/Tuberkulose.html#Hvor%20hyppig%20er%20tube