Eicon Diva T/A isdn modem i winXP
Fra : Stefan Greulich

Dato : 22-04-02 14:26

Er dette muligt?
hvis ja, hvor ligger driverne så, eller er de i XP
(vil bare gerne vide det inden jeg opgraderer til XP)

på forhånd tak

Stefan Greulich

Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-04-02 15:45

"Stefan Greulich" <stefan@greulich.dk> skrev i en meddelelse
> Er dette muligt?
> hvis ja, hvor ligger driverne så, eller er de i XP
> (vil bare gerne vide det inden jeg opgraderer til XP)

det kan sagtens lade sig gøre - og på min maskine installerede den selv
driveren. Helt uden ballade endda!

ras

Fra : kran

Dato : 22-04-02 15:50

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Stefan Greulich" <stefan@greulich.dk> skrev i en meddelelse
>
> det kan sagtens lade sig gøre - og på min maskine installerede den selv
> driveren. Helt uden ballade endda!
>
> ras

Kan du også konfigurere TA adapteren ?

MVH
Kristian

Fra : PD

Dato : 24-04-02 08:32

Hej.

Jeg har heller ikke haft et eneste problem med dette, og jeg har "oven i
købet" kørt min eicon diva over en USB->COM converter på XP.

Mvh.
PD

Fra : kran

Dato : 22-04-02 15:47

> [...]
> Er dette muligt?
> hvis ja, hvor ligger driverne så, eller er de i XP
> (vil bare gerne vide det inden jeg opgraderer til XP)

Ja og nej - læs om mine fortrædeligheder før jeg fik ADSL . . .

--
Jeg har det problem at hver gang jeg starter windows XP eller genstarter vil
den ikke kommunikere med Eicon Diva ISDN modem´et.

Jeg kan få det til at virke på denne måde. . .

Jeg starter Hyper terminal, vælger "Opret forbindelse via: COM1" og vælger
"Bit pr. sek: 38400"

Indtaster: at@menu

Så kommer der en menu til opsætning af terminal adapteren, i de fleste
tilfælde kan jeg blot vælge QUIT og trykke ENTER, afbryde forbindelsen og -
viola - nu kommunikerer windows XP med Diva´en, - dog ikke opsætning af TA
adapteren, men jeg kan få forbindelse til Internettet og home banking.

I nogle tilfælde må jeg gå ind og ændre et eller andet "harmløst"
parameter, - f.eks. at sætte distinctive ring på linie 2, når jeg så vil
QUIT´e tilbyder menu´en at initialisere modem´et for at de nye indstillinger
kan træde i kraft, efter denne initialisering virker det.

Hvis jeg slet ikke kan komme i kontakt med Diva´en, heller ikke med hyper
terminal (f.eks. hvis jeg lige har forsøgt forgæves at kalde op), tager jeg
strømstikket ud et øjeblik, det hjælper normalt på det.

Det er bøvlet på denne måde, men jeg lever med det, for jeg har nu bestilt
ADSL bredbånd så det er kun i kort tid, - ellers ville jeg kontakte Eicon
for at høre deres forslag.
--

Det er ikke sikkert du får det problem, det var blot hvad jeg oplevede.

MVH
Kristian

Fra : [3320] Jacob

Dato : 23-04-02 22:54

"Stefan Greulich" <stefan@greulich.dk> skrev i en meddelelse
> Er dette muligt?

Mjaae... kommer an på hvor heldig du er. Jeg havde en smule problemer med
selve installationen, men det løste mere eller mindre sig selv, så jeg har
glemt hvad problemet egentilg var. Men jeg har hørt om mange mærkelige
problemer. F.eks. er der dette klassiske Diva/XP problem:

Din kone/kæreste/whatever snakker med sin mor på ISDN-linie 1. Når du logger
på nettet med linie 2, bliver deres samtale afbrudt og hun må ringe op igen.
Når du logger af igen sker det samme. Jeg måtte en tur forbi
"dk.teknik.telefoni.isdn" for at få løst dette problem, og jeg kan anbefale
dig et besøg samme sted, inden du begynder...

Men vigtigst af alt: Sørg for at have nyeste firmware på Diva'en.

Held og lykke!

Mvh Jacob.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-04-02 18:39

"[3320] Jacob" <jacob-xFJERN@dk2net.dk> wrote in message
> Din kone/kæreste/whatever snakker med sin mor på ISDN-linie 1. Når du
logger
> på nettet med linie 2, bliver deres samtale afbrudt og hun må ringe op
igen.

Det kan løses med en ISDN-telefon.

--
Med venlig hilsen/best regards