Diabetes og ryge stop
Fra : Jesper

Dato : 22-04-02 12:56

Hej. Jeg er en diabetiker der er ved at holde op med at ryge. Da jeg
droppede smøgerne gik mit blodsukker helt amok. Er der nogen der har nogen
erfaringer med dette og kan give et bud på hvor meget og hvor længe man kan
forvente at blodsukkeret stiger ved ryge stop?

På forhånd tak

Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-02 22:01

"Jesper" <jesper@koplev.dk> wrote in message

> [...]
kan
> forvente at blodsukkeret stiger ved ryge stop?

Hej, er også Diabetiker. Dog ikke ryger Men så har man da så mange andre
laster :-/

Det kan måske tænkes at det er dit humør og velvære. Der er årsagen til
svinget. Hvis du fx er stresset, kan blodsukkeret jo også komme ud af trit.
Men ellers er det vel bare at komme over denne periode.. Måle blodsukker
ofte, og spise og tage Insulin derefter. Det kan forresten anbefales med den
nye Novorapid Flexpen, med Analog insuling. Det er noget nemmere, med en
hurtigere insulin.

Fra : Mari

Dato : 22-04-02 22:21

"Jesper" <jesper@koplev.dk> skrev i en meddelelse news:NSSw8.1416$kp3.121418@news010.worldonline.dk...
> Hej. Jeg er en diabetiker der er ved at holde op med at ryge. Da jeg
> droppede smøgerne gik mit blodsukker helt amok.

Mit blodsukker var også ret forvirret i en periode,
men det fandt tilbage til at stabilt leje efter nogen tid.

Se her:
<http://www.diabetes.dk/default.asp?q=rygestop&id=797&sid=1>

Mh