Egen webudbyder
Fra : Michael Petersen

Dato : 22-04-02 12:48

Hvordan laver man en web-server, til sin egen hjemmeside?
Når man har fået et fast IP nummer, hvordan lægger man så
sit domæne over på sin IP adresse?

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 22-04-02 13:04

Michael Petersen <michael@hifiimport.dk> skrev:

> Hvordan laver man en web-server, til sin egen hjemmeside?

Mit forslag:
Installer Apache fra www.apache.org/httpd

> Når man har fået et fast IP nummer, hvordan lægger man så
> sit domæne over på sin IP adresse?

Snak med din nuværende webhotel udbyder om DNS hosting.
Du skal nemlig have DNS til at pege på din IP adresse.

Du skal også have installeret en mailserver.

Søg på Google Groups for how-to's m.v. ...

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-02 14:47

In article <3cc3fbaf$0$58746$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
Fischer & Døssing wrote:

> Mit forslag:
> Installer Apache fra www.apache.org/httpd

Fornuftigt valg ;)

> Snak med din nuværende webhotel udbyder om DNS hosting.
> Du skal nemlig have DNS til at pege på din IP adresse.
>
> Du skal også have installeret en mailserver.

Aaaah hva - det er vist ikke nødvendigt, at smide MX derud.
Han kan sagtens selv står for webdelen, og lade dem der hoster
domænet - stå for maildelen.

Zone filer er jo ikke 'enten eller' :)

--
- Søren Elleby Sørensen

Fra : Michael Petersen

Dato : 22-04-02 18:20

Det er meningen at jeg ikke skal have nogle til at hoste
domænet for mig, kan jeg ikke selv gøre det?

--
"Søren Elleby Sørensen" <ses@freebsd-geeks.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnac85e8.2cl6.ses@boxen.spionand.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-04-02 19:59

Mon, 22 Apr 2002 19:20:27 +0200, skrev "Michael Petersen"
<michael@hifiimport.dk>:

>Det er meningen at jeg ikke skal have nogle til at hoste
>domænet for mig, kan jeg ikke selv gøre det?

Ikke, hvis du ønsker at folk skal kunne nå din side på f.eks.
www.hifi-import.dk og ikke kun dit ipnummer.

Du skal have en DNS-forbindelse ud til omverdenen, det er
populært sagt en oversætter af dit domænenavn til din ipadresse.

Hvordan det mere teknisk foregår ved jeg ikke, teoretisk kunne
det vel godt lade sig gøre, men omverdenen skal jo have
forbindelse til DNS-server på en eller måde.

http://www.dk-hostmaster.dk/dnsfor.shtml

PS. Husk lige det med citeringen, bundcitering er ikke velset.
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Claus O

Dato : 22-04-02 20:15

"Michael Petersen" <michael@hifiimport.dk> wrote

> Det er meningen at jeg ikke skal have nogle til at hoste
> domænet for mig, kan jeg ikke selv gøre det?

Der er flere step i det du ønsker og det første er ikke
aktuelt for de fleste hjemme (kræver 1/2 navneservere hos dig (x kr i gebyr)

1.DNS - dk.hostmaster kræver min. 2 navneservere for et .dk domæne
http://www.dk-hostmaster.dk/dnsfor.shtml
Denne service kan du købe eller få gratis, eks. www.zoneedit.com ,
hvis du ikke ønsker at opsætte navneservere.

2.Webserver, hvor ovennævnte navneserver peger på med dit ipnr.
Claus

Fra : Niels Svendsen

Dato : 22-04-02 22:16

Prøv at kikke ind hos www.gratisdns.dk her kan du købe dit domænenavn og