hjælp til fejl
Fra : Jakob Jensen

Dato : 21-04-02 20:45

Hej NG

Jeg får en fejlmeddelelse når jeg forsøger at sætte ting ind i min acces
database. Jeg kan søge i den, men jeg kan ikke indsætte ting. Enten er det
en database fejl eller en kode fejl. Håber i kan hjælpe mig.

Fejlen kan ses hvis i udfylder felterne på
http://rodsen.adsl.dk/og/default.asp?page=4
Koden kan ses på
http://rodsen.adsl.dk/og/newUser.txt

Samtidig har jeg hørt noget om, at det er en dum ting at include alt for
mange filer, da alle include filer bliver hentet før nogen asp koder bliver
udført også selvom include filen ligger i en if / case sætning. Er dette
rigtigt og er der en måde at løse dette problem på, så include i if / cases
kun bliver hentet hvis de skal hentet. Hvis det altså overhovedet er et
problem.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 21-04-02 21:08

Jakob Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg kan søge i den, men jeg kan ikke indsætte ting.

Er du 100% sikker på at der er skriverettigheder til databasen?

Ellers er det altid en god idé at udskrive sine SQL sætninger - altså sådan
her:

' cn.execute(sql)
Response.Write "<pre>" & sql & "</pre>"

Det kan ofte være ganske afslørende for fejl.

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel3/dynamic_includes.asp

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Jensen

Dato : 21-04-02 21:24

> Jonas Astrup - HTML.dk wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
>
> Er du 100% sikker på at der er skriverettigheder til databasen?

Hej Jonas

Jeg er ikke sikker på, om der er skrive rettigheder til databasen. Men hvordan
tjekker jeg det? Havde en mistanke om det kunne være fejlen :-/

Jakob Jensen

Fra : Claus O

Dato : 21-04-02 21:40

"Jakob Jensen" <webmaster@rodsen.dk> wrote

> Jeg er ikke sikker på, om der er skrive rettigheder til databasen. Men hvordan
> tjekker jeg det? Havde en mistanke om det kunne være fejlen :-/

Højreklikker på mappen og retter IUSR.
Klik på db´en samtidig (højre) og se om alt er OK.
Claus

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 21-04-02 22:53

Jakob Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Men hvordan tjekker jeg det?

Som Claus skriver. Eller hvis du benytter et webhotel er det dog muligt at du
skal læse din udbyders supportsider for at finde ud af hvilken mappe der er
skriverettigheder til. Ofte hedder mappen "cgi-bin", "db" eller sådan noget.