GPS
Fra : Torben Pedersen

Dato : 21-04-02 20:25

Hej - er der nogen der har erfaring med GPS til pc i forbindelse med
autoroute 2000. Det jeg er interesseret i er hvor lille en bærbar PC der kan
afvikle dette, da jeg ikke er interesseret i at medbringe min "daglige" PC
på ferierejser rundt i Europa.
Torben
torben-p@privat.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 21-04-02 22:47

On Sun, 21 Apr 2002 21:24:34 +0200, "Torben Pedersen"
<torben-p@privat.dk> wrote:

> [...]
>afvikle dette, da jeg ikke er interesseret i at medbringe min "daglige" PC

Køb Autoroute 2002 - den kan bruges på en PocketPC.

Fra : Torben Pedersen

Dato : 23-04-02 10:00

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-04-02 11:35

Torben Pedersen skrev:

> Nogen bestemt type/mærke/model ?

Sørg for at købe én med nyeste OS, nemlig Pocket PC 2002. Så er der
chance for, at den holder et halvt års tid, før den bliver forældet.

Det går ubegribeligt hurtigt inden for udviklingen af PDA'er, og det er
dybt frustrerende, at der kun bliver udviklet programmer til én bestemt
type i et års tid, før softwarefirmaerne koncentrerer sig om nyere
modeller.

Hvis du alligevel kun har tænkt dig at skulle bruge GPS-systemet i din
bil, var det måske bedre med en 'rigtig' bærbar. Den holder i al fald
nogle år, og nyere programmer vil også kunne køre på den. Køber du den
brugt, er prisen den samme som for en ny PDA.

--
Mvh. Peter

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 23-04-02 12:22

On Tue, 23 Apr 2002 12:35:21 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<pbro98@hum.auc.dk> wrote:

>Sørg for at købe én med nyeste OS, nemlig Pocket PC 2002. Så er der
>chance for, at den holder et halvt års tid, før den bliver forældet.

Nu har PocketPC2002 været på markedet siden september sidste år (8
måneder). Der er ikke kommet noget nyt styresystem i mellemtiden, og
der har ikke været noget fremme, om at et nyt er på vej.

> [...]
>dybt frustrerende, at der kun bliver udviklet programmer til én bestemt
>type i et års tid, før softwarefirmaerne koncentrerer sig om nyere

Det er jo ikke anderledes end for styresystemer til bærbare og
stationære computere - der skifter styresystemerne også med lynets
hast. Men det hindrer jo ikke ejerne i enten at opgradere eller
beholde det gamle styresystem, hvis det passer dem. Det er klart, at
man ikke kan sidde med en 75 mhz lomme-PC, hvis styresystemet kræver
en 206 mhz - men det er jo ikke anderledes end for alle andre
computersystemer.

Præcis som i resten af Windows-verdenen er det desuden begrænset, hvor
meget rigtig ny software, der bliver udviklet. Den dybe tallerken er
opfundet utallige gange og alt i alt er der som regel tale om
videreudvikling gammelkendt software, hvor der ikke ændres i den
grundliggende funktion.

> [...]
>nogle år, og nyere programmer vil også kunne køre på den. Køber du den
>brugt, er prisen den samme som for en ny PDA.

Den er bare upraktisk at have siddende i forruden, svær at få ned i
inderlommen, hvis man enkelt gang vil have den med ud af bilen, og er
desuden stadig 2-3 gange så dyr som en brugt PDA.

Lars