Ny printer - men hvilken?
Fra : [5000]Bo

Dato : 21-04-02 13:08

Jeg skal have ny printer. Jeg har en Canon LBP-460 som virker glimrende, men
da den ikke virker under XP skal den sælges til højstbydende..

Jeg skal så have ny printer. Eneste krav er at den skal virke under XP og
være en laserprinter. Gør ikke noget om den er flot, smart eller hurtig -
skal bare virke, og skrive ud i en rimelig kvalitet..

Hvad skal jeg købe?

Mvh Bo

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 21-04-02 14:39

"[5000]Bo" <bo7404@odense.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være en laserprinter. Gør ikke noget om den er flot, smart eller hurtig -
> skal bare virke, og skrive ud i en rimelig kvalitet..

HP Laserjet 1200, er en super printer. Flot kvalitet, god hastighed og god
udskriftsøkonomi.

Det kan være fristende at vælge en Brother, men min erfaring er, at de kræver
forholdsvis meget vedligeholdelse, og ikke er nær så driftsikre som HP.

mvh
Peter

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 21-04-02 14:50

Chuke Mimergolf <spam@nej.for.pokker> skrev:

> Det kan være fristende at vælge en Brother, men min erfaring er, at
> de kræver forholdsvis meget vedligeholdelse, og ikke er nær så
> driftsikre som HP.

Svært tilfreds med min Brother HL-1050 nu gennem 3-4 år.
Og med toner til 175,- til en 5.000,- sider så er det ok.
Muhaha

Men ellers enig. HP ikke helt ved siden.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : [5000]Bo

Dato : 21-04-02 15:29

> Svært tilfreds med min Brother HL-1050 nu gennem 3-4 år.
> Og med toner til 175,- til en 5.000,- sider så er det ok.
> Muhaha
>
> Men ellers enig. HP ikke helt ved siden.

Jeg var inde og se prisen på den HP-printer. Den ligger til mellem
3000-3500,- og det er sgi mange penge. Kan man ikke få en ok printer til
under 1000,- eller kan det ikke lade sig gøre??

Mvh Bo

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 21-04-02 15:54

> Jeg var inde og se prisen på den HP-printer. Den ligger til mellem
> 3000-3500,- og det er sgi mange penge. Kan man ikke få en ok printer
> til under 1000,- eller kan det ikke lade sig gøre??

Ikke laserprinter.
Så skal du over på inkjet markedet.
Hvilke behov har du?

Afklar følgende først:
- laserprinter vs. inkjetprinter
- farve vs. s/h
- antal sider pr. minut
- pris på ny s/h toner ... pris på ny farve toner
- opløsning/kvalitet af udprint

Der er en kedelig sammenhæng ml. pris og kvalitet
Specielt er der visse ink-jet printere der er så HAMRENDE dyre i toner
at det vil være tåbeligt at købe en sådan printer uanset, hvor billig
selve printeren er.

Ellers kig lidt rundt på www.edbpriser.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 21-04-02 15:56

> [...]

> 3000-3500,- og det er sgi mange penge. Kan man ikke få en ok printer til
> under 1000,- eller kan det ikke lade sig gøre??

Nej, ikke en laserprinter. Den billigste er ifølge Edbpriser.dk en brother
til 1875,-.

Du kan jo vælge at kigge efter en brugt - fx en HP Laserjet 6L, som nok burde
kunne fås til en 1000-lap. Da du stort set udskifter hele printeren i
forbindelse med toner-skift, kan du snildt få en næsten ny printer til få
penge. Dog skal du være opmærksom på, at printeren kan have fejl i selve
laser-enheden, så inden køb er det en god idé at se et testprint...

mvh
Peter

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-04-02 16:57

> Jeg var inde og se prisen på den HP-printer. Den ligger til mellem
> 3000-3500,- og det er sgi mange penge. Kan man ikke få en ok printer til
> under 1000,- eller kan det ikke lade sig gøre??

du kan fpå en printer til 300 kroner - men skal du bruge den meget er der
kun en ting at gøre; køb en laserprinter til omkring 2500 kroner ... alt
andet er for dyrt i drift. Problemet er bare, at man næsten føler sig
tvunget til at købe den ekstra forsikring, der typisk koster 1000 kroner ...

ras

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 21-04-02 20:20

> [...]
> andet er for dyrt i drift. Problemet er bare, at man næsten føler sig
> tvunget til at købe den ekstra forsikring, der typisk koster 1000 kroner

Hvorfor den ekstra forsikring?

Har du dårlige erfaringer?

Min egen HP LaserJet 4L har nu tjent mig trofast siden foråret 1994 - Uden
tekniske problemer i øvrigt. Jeg gav dengang 6000,- for den og har ikke
fortrudt det - overhovedet.

Så køb noget kram og drop den dyre forsikring.

Claus

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-04-02 20:57

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpXX@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor den ekstra forsikring?
>
> Har du dårlige erfaringer?

fordi der ikke længere findes "almindelig 12 måneders garanti". Det vil
sige, at går noget i stykker inden for de første 6 måneder, er det
producenten, der skal bevise, at kunden har ødelagt den - men derefter er
man på herrens mark. Så går en laserprinter til for eks. 3000 kroner i
stykker efter 7 måneder ... tjae; så skal den i skraldespanden.

ras

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 21-04-02 21:12

"rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> man på herrens mark. Så går en laserprinter til for eks. 3000 kroner i
> stykker efter 7 måneder ... tjae; så skal den i skraldespanden.

Det er noget vås. Med den ny købelov er du bedre stillet end nogensinde. Der
har aldrig været noget kaldet "almindelig 12 måneders garanti" - faktisk har
vi aldrig haft garanti i Danmark, men reklamationsret. Reklamationsret
betyder, at du som forbruger har ret til at klage over en vares fejl eller
mangler, som var til stede ved leveringen, i op til 12 måneder efter købets
indgåelse. Da en fejl eller mangel kan eksistere "latent" i varen, er det
meget svært for producenten at modbevise, at den ikke var til stede ved
købets indgåelse, og du vil således oftest i praksis opleve at varen
repareres, som hvis der havde været "garanti" på den.

Eneste reelle forskel på den gamle og den nye købelov er, at du nu har to års
reklamationsret imod ét år tidligere. Desuden er der indført omvendt
bevisbyrde inden for de første 6 måneder, især af hensyn til køb og salg af
brugte varer (som fx biler).

Næh, som Claus skriver, så køb noget ordentligt, og glem alt om underlige
tillægsforsikringer. Især i dag, hvor du har 2 års reklamationsret.

mvh
Peter

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 21-04-02 21:14

rasmus carlsen wrote:

> [...]
> man på herrens mark. Så går en laserprinter til for eks. 3000 kroner i
> stykker efter 7 måneder ... tjae; så skal den i skraldespanden.

Den har du godtnok fået helt galt fat på.

Efter 6 mdr og til 24 mdr er der den tidligere kendte reklamations-
ret, hvor det er som nu, at køber skal sansynliggøre, at fejlen
var tilstede ved købet.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : [5250] Jens

Dato : 21-04-02 18:58

[5000]Bo wrote:

> Jeg var inde og se prisen på den HP-printer.
> Den ligger til mellem 3000-3500,- og det er sgi mange penge.
> Kan man ikke få en ok printer til under 1000,-
> eller kan det ikke lade sig gøre??

Ikke en laser til under 1000,- fra ny af.
Måske en brugt.
Jeg har en Brother HL-820, den fungerer som den skal, dog var der en
blæser som larmede - en effektmodstand i serie klarede det problem.

Skal du kun skrive ud i sort/hvid, så er en laser det bedste+hurtigste.