Canon LBP-4 Fejlkode 52
Fra : DBJ

Dato : 21-04-02 10:47

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Laserprinter mrk. Canon LBP-4
Den har gennem de sidste mange år fungeret 100 %

Idag siger den pludseligt Fejlkode 52 tilkald service. Når jeg beder om en
udskrift hopper den direkte over i displayet og giver meldingen.

Hvad kan jeg evt selv gøre ? Jeg tror prisen på at få den set efter af en
kyndig vil overstige hvad den egentligt er værd så derfor vil det være kanon
hvis nogen havde et råd til hvad jeg selv kunne gøre.

VH Dennis

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-04-02 10:54

Hej!

DBJ wrote:

> Idag siger den pludseligt Fejlkode 52 tilkald service. Når jeg beder om en
> udskrift hopper den direkte over i displayet og giver meldingen.

Inde i lasermodulet (midt i printeren på alle leder) skal der skiftes 4
elektrolytter á 2,-

Når det er gjort virker den igen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter i starten af maj og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-04-02 12:25

Der er lidt at læse om problemet her:
http://www.all-laser.com/error52.html

- hvis ikke det er så nemt som Kim skriver.

Kim: Hvad er værdien af de lytter ?

Min LBP4 er ved at være en del år og så kan det jo ske.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-04-02 12:31

Hej!

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> - hvis ikke det er så nemt som Kim skriver.

Det vil jeg dog mene det er på LBP-4'eren. Men det _kan_ da godt være at IC'en
dør hvis lytterne afbryder helt, mine var kun smådefekte (de lækkede).

> Kim: Hvad er værdien af de lytter ?

Frit fra hukommelsen, 47µF/16V. Når man skifter dem så skal de nye (de originale
er SMD) ikke sidde i vejen for laserstrålen

> Min LBP4 er ved at være en del år og så kan det jo ske.

Jeg har en Canon LBP-4 Plus fra '91 og den lavede tricket for 2 mdr. siden.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-04-02 14:21

> [...]
> er SMD) ikke sidde i vejen for laserstrålen

> Jeg har en Canon LBP-4 Plus fra '91 og den lavede tricket for 2 mdr.

Min fik fejlen inden for garanti perioden, og det var engang der tilbage i
starten af 90'erne, og dengang fik jeg at vide at det var en spejlmotor det
var galt med, men ikke hvad der var galt. Det kan udmærket have været nogle
lytter, og næppe IC'en.

Men tak for svaret - jeg håber ikke at jeg får brug for det

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-04-02 15:08

Hej!

> [...]
> var galt med, men ikke hvad der var galt. Det kan udmærket have været nogle

Lytterne har næppe været defekte indenfor det første leveår hvis du spørger mig.
En IC-fejl eller defekt motor (lyder dog usandsynligt, idet "motoren" kun består
af seks spoler og en roterende plade) er/var mere sandsynligt dengang.

Iøvrigt, spejlmotoren, IC'en og lytterne hænger sammen og denne anordning bruges
til at tegne en linje af gangen på papiret.

> Men tak for svaret - jeg håber ikke at jeg får brug for det

Hov, hov

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 22-04-02 17:26

Jeg fik også denne fejlkode på een af mine LBP-4 printere.

Løsningen:

Slukkede for printeren og hev stikket ud, ventede et kvarter og startede op
igen....der har indtil videre ikke været mere af den slags....ca. 2 uger
siden.

Claus

Fra : ChoManno

Dato : 05-06-02 14:28

Min Canon LBP-4 Plus er også begyndt at komme med fejlkoden "SERVICE 52"
Så nu har jeg skilt den af for at skifte de 4 elektrolytter, men jeg er
ikke sikker på hvor store de er, der står følgende på dem:
143 R 16v10
Jeg i tvilv om hvor mange Volt og µF de er på, så hvis der er nogen som
kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det står for er jeg taknemlig.

Peter

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-06-02 14:30

Hej!

ChoManno wrote:

> [...]
> Jeg i tvilv om hvor mange Volt og µF de er på, så hvis der er nogen som
> kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det står for er jeg taknemlig.

Det er 16V 10uF. Du er nede i laserdelen ved det roterende spejl ikke?

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Fra : ChoManno

Dato : 06-06-02 05:17

> Det er 16V 10uF. Du er nede i laserdelen ved det roterende spejl ikke?
Ja det er de 4 som sidder ved det roterende spejl!

Tak for svaret

Peter

http://www.kandu.dk/