Hjælp til fed tekst i en formular
Fra : Allan Johansen

Dato : 21-04-02 02:53

Hej NG

Jeg har en formular, hvori jeg skriver nogle artikler som herefter sendes
til en mysql database, hvorfra de senere udtrækkes.

Men nu er mit spørgsmål om det er muligt at lave et javascript som kan
hjælpe mig med at sætte noget af teksten i fed/bold eller kursiv/italic,
måske begge dele?
Jeg forstiller mig, at man skriver teksten og herefter markere man den tekst
som skal være f.eks. fed og ved så at klikke på et billede ikon uden for
formularen, så indsættes der et <b> og </b> henholdsvis før og efter den
markeret tekst. Måske kan man også vælge om samme tekst også skal være
kursiv?

Mit formål med det ønskede script er, at man skal kunne sætte teksten helt
eller delvist i fed og kursiv uden kendskab til HTML tags.

Hvis der er andre som har et bedre forslag, så er jeg lydhør.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-04-02 12:56

"Allan Johansen" <hesselbjerg@adslhome.dk> wrote in message
> Men nu er mit spørgsmål om det er muligt at lave et javascript som kan
> hjælpe mig med at sætte noget af teksten i fed/bold eller kursiv/italic,
> måske begge dele?

Hvis du kan nøjes med at dine IE besøgende har denne feature kan du kigge
her.

Og så bare lave et almindeligt textarea til dem der ikke har IE.

Hvis den skal virke i alle browsertyper skal du nok ud i noget med en
JAVAapplet eller måske det kan laves i FLASH.

--
Jakob Andersen