Upgrade fra stable->4,5relase
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-02 02:15

Jeg har været ved at opgradere min box til en 4,5 release.
Har brugt følgende vejledning: http://www.mostgraveconcern.com/freebsd/
Det gik også meget godt med at få det hele kørt igennem (umiddelbart fik jeg
ikke overskrevet nogle vigtige filer da jeg brugte mergemaster..)
Men der er sket det min box ikke lystrer på det der står i rc.conf
Fik et hint på #bsd-dk om jeg evt kunne prøve printf ". /etc/rc.conf\n"
Nogen der har et bud på hvad der lige gik galt under min opgradering?

/Dennis

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 21-04-02 08:49

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
> Fik et hint på #bsd-dk om jeg evt kunne prøve printf ". /etc/rc.conf\n"
> Nogen der har et bud på hvad der lige gik galt under min opgradering?

Har du læst hele /usr/src/UPDATING ?

mvh
db

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-02 12:18

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> jeg
>
> Har du læst hele /usr/src/UPDATING ?

Hvad helt specifikt leder jeg efter?
Jeg har siddet og læst i den nu og der er noget omkring alle de vældige
bugfixes der er lavet siden 1998. Der står også noget om at gå fra
rel->stable men ikke omvendt?
Men enten er jeg blevet blind eller også er der ikke rigtigt noget der lige
skulle matche det jeg er kommet ud for?

/Dennis

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 21-04-02 14:17

> [...]
> rel->stable men ikke omvendt?
> Men enten er jeg blevet blind eller også er der ikke rigtigt noget der

Det er ikke sikkert der står noget der passer på dit problem, men
det står noget om ændringer i systemet. Jeg har været ude for
at visse ting ikke virket efter en upgrade, men et hurtigt kig
i /usr/src/UPDATING og du finder (muligvis) problemet.

mvh
db

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 21-04-02 13:59

Dennis Pedersen wrote:

> Men der er sket det min box ikke lystrer på det der står i rc.conf

Hvad står der i rc.conf og hvad er det som ikke virker?

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/da/

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-02 15:01

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> wrote in message

> Hvad står der i rc.conf og hvad er det som ikke virker?

F.eks ip indstillingerne til xl0/lo0 og keyboard indstillinger (det kan være
det er toppen af isbjerget men det var det jeg ved mærke i)
ifconfig_xl0="inet 192.168.1.25 netmask 255.255.255.0"
defaultrouter="192.168.1.1"
Det er som det altid har været, en netstat -r afslører den heller ikke vil
acceptere defaultrouter. hvis jeg derimod laver en route add default
192.168.1.1 efter boot virker det fint.

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-04-02 16:26

"Hroi Sigurdsson" <hroi@asdf.dk> wrote in message

> Hvad står der i rc.conf og hvad er det som ikke virker?

Det lyder vist på min /usr/libexec/ld-elf.so.1 er defekt, når jeg køre et
program brokker den sig over denne. Der ligger en .old, men den kan jeg vel
næppe bare overskrive med fordi den hører vel til det gamle sys?

/Dennis