Dør du? - Fotograf søger folk der snart sk~
Fra : Bluecat

Dato : 21-04-02 01:41

Pressemeddelelse, 16.4.02:

Med døden i hånden...
Fotograf Mikkel Urup leder efter mennesker der snart skal dø til et vigtigt
projekt.

Hans næste projekt går ud på at portrættere dem mens de stadig lever, og så
derefter når kroppen er død.

Døden er nok det største tabuemne gennem alle tider. Måske er det muligt,
ved at fange essensen af døden, at afmystificere et emne som altid har både
skræmt og fascineret.

Mikkel Urup, som primært arbejder som portrætfotograf, har en baggrund som
kunstmaler med bl.a. malerier på Kunstnernes Efterårsuddstilling (96+97).
Han har dog også arbejdet indenfor andre genrer, og har bl.a. instrueret tre
kortfilm, den første handlede om selvmord blandt unge, den næste om abstrakt
dialog og den seneste om vand.

Målet med portrætterne er ikke at udlevere de portrætterede. Det går
simpelthen ud på at tage nogle ærlige billeder som på sober vis skildrer
emnet.

Efterfølgende planlægges en udstilling og en fotobog med portrætterne af de
levende og døde.

Hvis du selv snart skal herfra, eller du kender nogen der snart skal herfra,
er du meget velkommen til at kontakte Mikkel på tlf. 20 83 73 83

\ | /
( @ @)
-------oOO-( )-OOo-------------------------
Mikkel Urup - Visit me at http://www.urup.dk
Galleri Urup / X-Novis Productions
Chr. Winthers Vej 20B
2800 Lyngby
Denmark
Mail: galleri@urup.dk
Phone (+45) 45 93 73 83
Mobile (+45) 20 83 73 73

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 21-04-02 12:00

"Bluecat" <nn@mircorsoft.com> skrev i en meddelelse
> Pressemeddelelse, 16.4.02:

Jeg skal snart dø - ved bare ikke hvornår, men det bliver sandsynligvis
indenfor de nærmeste 50 år...

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 21-04-02 18:42

"Bluecat" <nn@mircorsoft.com> wrote in message
> [...]
herfra,
> er du meget velkommen til at kontakte Mikkel på tlf. 20 83 73 83

Du er vist ikke for smart. For det første synes jeg dit indlæg er
Off-Topic, men det har du vist også selv synes siden du har crosspostet
det til højre og venstre. Derudover er din signatur for lang. Kig på
www.usenet.dk og lær lidt om usenet før du begynder at poste dit
(kommercielle?) indlæg til højre og venstre.
FUT: dk.admin.netmisbrug.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-04-02 15:39

Hej

Uanset hvad, så synes jeg det her er noget af det mest kyniske og
usmagelige, jeg længe har set på en nyhedsgruppe nogen steder!

Som om ikke både de, der ligger og skal dø har deres problemer, men der er
jo også dem, der står tilbage med både sorgen og smerten. Skal de have en
eller anden geskæftig såkaldt 'kunstner' til at rende rundt og snage.

Og Bobby, - eller hvad du kalder dig, - jeg har ligeledes sendt en mail til
din FUT, men jeg synes alligevel, at det kræver et svar her i de grupper,
han har sendt mailen til. Og som du kan se, så har han sendt den to gange
under forskellige afsendernavne. Den ene ret anonum og den anden med navns
nævnelse.

Jeg véd ikke, om han læser det her, men hvis han gjorde, så vil jeg sige
til ham,

- at hvis det var en af mine nærmeste, han på den måde ville forsøge at
intimidere på den obskøne facon, så ville han få et los, der hvor man
normalt er højest, når man ligger på maven, - vel at mærkde ét, som jeg
håber, han kunne mærke resten af livet. Michael Urup - alias bluecat, du er
jo skingrende gal, siden du tror, du i 'kunstens navn' kan tillade dig at
trænge ind i andre menneskers liv på den måde.

mvh. Erik Richard Sørensen
Cand.Theol.

Bobby Sixkiller wrote:

> [...]
> www.usenet.dk og lær lidt om usenet før du begynder at poste dit
> (kommercielle?) indlæg til højre og venstre.

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : @ndersson

Dato : 22-04-02 15:58

"Erik Richard Sørensen" <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Erik

Jeg er næsten enig med dig.. Mit spørgsmål er:

Hvad laver det indlæg i denne gruppe??

så du har gjort det helt rigtige.

Hilsen
Andy

Fra : Louise

Dato : 27-04-02 11:08

Hvis det var mig der snart skulle dø ville jeg gerne stille mig op. Det
ville da være en god måde at få sat døden i et andet perspektiv! Desuden
ville mine efterkommere kunne se hvordan jeg taklede døden!

---
Louise

Fra : @ndersson

Dato : 27-04-02 15:44

"Louise" <lou.ise@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det var mig der snart skulle dø ville jeg gerne stille mig op. Det
> ville da være en god måde at få sat døden i et andet perspektiv! Desuden
> ville mine efterkommere kunne se hvordan jeg taklede døden!
Hej Louise

Korrekt.. Men så må man finde mennesker i avisannoncer og andre grupper..
Når man er syg og prøver at finde alternative løsning er dette ikke det
rigtige at finde her.
Hilsen
Andy

Fra : Louise

Dato : 27-04-02 16:16

"@ndersson" <skrivtilandersson@tdcadsl.dk> wrote in message
> Korrekt.. Men så må man finde mennesker i avisannoncer og andre grupper..
> Når man er syg og prøver at finde alternative løsning er dette ikke det
> [...]

Det vil jeg give dig ret i...

Hilsen Louise

Fra : Mette Johansen

Dato : 22-04-02 08:40

> [...]

> projekt.
>
> Hans næste projekt går ud på at portrættere dem mens de stadig lever, og så

Hmmm.Jeg synnes da godt nok denne artikkel er noget markaber..
Måske er det bare mig, men at råbe ; hey skal du dø?? jeg tar nogle
billeder??,
virker meget utiltalene på mig.
Jeg mener at folk da har nok i den sorg det er at miste en man har kær.
For så bagefter at se dem udstillet i en eller anden bog?hmmm.
Er intet da helligt mere??
Bare lige mine tanker.
MVH mette

Fra : Dan Rolsted aka elek~

Dato : 22-04-02 17:37

> Efterfølgende planlægges en udstilling og en fotobog med portrætterne af
de
> levende og døde.
Er der nogen, som har en blender i stor størrelse med plads til Mikkel, hvor
vi så kan bestemme om vi vil tænde den eller ej??
Dan.

Fra : Mari

Dato : 22-04-02 21:48

"Bluecat" <nn@mircorsoft.com> skrev i en meddelelse news:MTnw8.51$1c1.107920556@news.orangenet.dk...
> Pressemeddelelse, 16.4.02:

Jeg synes du skulle melde dig som fredsvagt
i mellemøsten - der tror jeg du vil kunne fotografere
alt det du vil...... med FØR / EFTER realisme.

Mh

Fra : Arcana

Dato : 23-04-02 20:39

"Mari" <mari@hansen.image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes du skulle melde dig som fredsvagt
> i mellemøsten - der tror jeg du vil kunne fotografere
> alt det du vil...... med FØR / EFTER realisme.

Eller til pro-israelsk demo her i København - så bliver man stenet og hakket
med økse af muhamedanerne.

--
@

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-02 20:56

In article <3cc5b82b$0$382$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote:

> Eller til pro-israelsk demo her i København - så bliver man stenet og hakket
> med økse af muhamedanerne.

Den smøre blev også fyret af i dk.helbred.sorg+krise - nok ikke det
smarteste sted til den slags.

Damptog.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 25-04-02 22:18

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse news:3cc5b82b$0$382

> Eller til pro-israelsk demo her i København - så bliver man stenet og
hakket
> med økse af muhamedanerne.

Javel ja. Hvor har du drømt det henne?

Fra : Arcana

Dato : 26-04-02 01:33

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> hakket
> Javel ja. Hvor har du drømt det henne?

Det har jeg drømt ved at læse samtlige aviser/websider om Moses Hansens'
pro-israel-demo.

Nu ved jeg jo, at du har fået job som hobby-mullah her på det sidste, men
derfor er du vel ikke holdt op med at orientere dig? Og dog?

--
@

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 26-04-02 01:49

> Det har jeg drømt ved at læse samtlige aviser/websider om Moses Hansens'
> pro-israel-demo.

Altså den nye friske ikon på muhamedanerparanoiaens falmende himmel?

> Nu ved jeg jo, at du har fået job som hobby-mullah her på det sidste,

Aha. Hvilket job tænker du på?

> men
> derfor er du vel ikke holdt op med at orientere dig? Og dog?

Jeg tænker med vemod tilbage på den gode gamle nuancerede Arcana, jeg kunne
mødes med i byen over en kop øl. Du er så hadsk og uforsonlig at det gør
helt ondt

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 07:45

In article <aaa82q$5nh$1@sunsite.dk>,
"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote:

<Snip>

Kan i ikke lige holde det pis ude fra dk.helbred.sorg+krise?

FUT

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : P.N.

Dato : 08-05-02 18:51

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
> [...]
kunne
> mødes med i byen over en kop øl. Du er så hadsk og uforsonlig at det gør

Ja jeg er helt enig med David, mandens holdninger til Muslimerne er virkelig
uhyggelig læsning. Der er stof til en hel psykoanalytisk afhandling om freud
og hans beskrivelser uhyrene og monstrene i det ubevidste.(Arcana Dragon)
.
P.N.