Digtal kamera
Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 21-04-02 01:22

Hejsa

Jeg er ved at undersøge markedet for digitale kameraer, men jeg er lidt på
herrens mark her. Jeg ved stort set intet om kameraer og da slet ikke om den
digitale slags :) Jeg er typen, der er vant til princippet "er det mørkt,
skal der blitz på" og så ellers *CLICK*

Det er vist rimeligt at kalde mig begynde med det store B :) Jeg leder efter
et kamera, som kan klare de fleste situationer og som er rimeligt simpelt at
betjene. Det må gerne være kompakt og skulle helst kunne zoome. Jeg har 2 -
3000,- at fyre af på det, så det er bare med at slå sig løs inden for det
prisområde. Hvis jeg kan klare mig med mindre, er det meget fint. Der er med
andre ord ikke et krav om at der SKAL bruges 2000 eller 3000,- :)

Der skal tages billeder i mange situationer, både indendørs og udendørs.
Billederne skal primært anvendes i forbindelse med en web-side. Det er mest
"rolige" situationer, som skal fotograferes, så lukke hastigheden er ikke så
vigtig.

Jeg har haft kig på Canon PowerShot A30.

Nogen derude med forstand på den slags ting, som kan guide mig lidt i den
rigtige retning ?

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 21-04-02 01:29

Tests og sammenlignings artikler værdsættes :)

Fra : Madsen

Dato : 21-04-02 02:56

Søren 'Mufoxe' Lund Jensen skrev:

> Nogen derude med forstand på den slags ting, som kan guide mig
> lidt i den rigtige retning ?

Jeg tror du har større chance for den rette hjælp i:
<news:dk.fritid.foto>. Her snakkes der meget om digitale kameraer.

Madsen.

Fra : Peter Holm

Dato : 21-04-02 07:29

Alt om alle digicams her: http://www.dpreview.com/

Lidt farvet hjælp er: Køb et Canon IXUS - du vil aldrig fortryde at du gav
lidt extra. Det er det ultimative cam til hjemme/semiproff-fotografering.
Jeg har en kammerat der netop har et Powershot A30, men han får det næsten
aldrig brugt, da man HELE TIDEN skal købe nye batterier, og det også er lidt
for stort til, at man altid har det med sig.
IXUS passer i lommen - genopladeligt batteri der nemt tager 70-100 billeder
på en tankfuld.
Behøver jeg at sige, at billedkvallietten er HELT I TOP!
Om 6 måneder betyder det jo heller ikke noget om det kostede kr.3000 eller
kr.4300. Det har du jo glemt til den tid.

/peter

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 21-04-02 09:01

Ja dav.

Jeg startede med at købe et Samsung 230 "eller hvad det nu hed", det gav jeg
3000kr.
Sikke noget lort, de billige kameraer, er der for dårlig optik på.
Det var meget dårlige billeder det tog, så jeg gik ned og fik det byttet til
et Canon IXUS V.
At jeg dengang skulle give 2000 kr. mere for at få Canonen, har jeg ikke
fortrut en tomme.

Som Peter siger:
billedkvallietten er HELT I TOP!

Det er et smart lille kamera!