Manglende lugtesans ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 20-04-02 20:52

I 1996 opdagede jeg at jeg næsten ingenting kunne lugte. Det var
dog mest lugtesansen over for "grimme" lugte der var forsvundet,
parfume o.l. kunne jeg dengang stadig lugt/dufte. Nu er lugtesansen
dog helt forsvundet, og jeg kan overhovedet ingenting lugte.

I efteråret 1996 blev jeg undersøgt hos øre-, næse-, halslægen,
herunder hjernescanning på sygehuset, men man fandt ingen årsag
til den manglende lugtesans.

Jeg véd at jeg i begyndelsen af halvfemserne havde normal lugtesans,
og jeg er nu begyndt at fundere over hvad der mon er gået galt?

I 1990 flyttede jeg ind i en bolig der var lettere angrebet af
skimmelsvampe. Først i 2001 begyndte man at "renovere" boligerne
for skimmelsvampeangrebene. Kan det mon være daglig kontakt med
skimmelsvampe der i årenes løb har ødelagt lugtesansen?

Claus

Fra : Anna

Dato : 25-04-02 21:37

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message news:<a9sgu2$5qsfh$1@ID-62896.news.dfncis.de>...
> [...]
> for skimmelsvampeangrebene. Kan det mon være daglig kontakt med
> skimmelsvampe der i årenes løb har ødelagt lugtesansen?

Har du overvejet om du har candidasvamp? Eller evt.mangler zink? Det
kan testes i en helsekostforretning.

Anna

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-05-02 20:08

"Anna" <bjerg.floris@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> Har du overvejet om du har candidasvamp? Eller evt.mangler zink? Det
> kan testes i en helsekostforretning.

Nej, det har jeg godtnok ikke. Den dér candidasvamp, hvad er det for
noget? Hvordan testes man for den?

Det med zinken, det var måske værd at gå ned i den lokale helsekost-
forretning og tale med den flinke dame om.

Claus

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 05-05-02 21:57

Hej
Min mormor mistede også delvist hendes lugtesans og min storesøster arbejder
i Matas og hun gav hende noget fra Matas som åbentbart har hjulpet, nu kan
jeg bare ikke huske hvad det er hun gav hende. Prøv at spørge i Matas om de
evt har noget der kan hjælpe.
VH LKP

Claus E Beyer <cebeyer@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ab1fjc$eb72o$1@ID-62896.news.dfncis.de...