SKRIIIIGGGG!!!!!
Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 20-04-02 18:41

Jeg forsøger lige at overdøve alle her......

Det er da helt fantastisk hvordan alting kan blive drejet herinde til en
større debat. Ikke at der er noget galt i det, men når en person forsøger at
få noget at vide om en afghansk mynde, er det da helt utroligt at det eneste
hun kan få at vide, at det er verdens dummeste hund....Hallo...Jeg ved ikke
nok om afghanske mynder, det er der åbenbart heller ikke andre der gjorde i
dette tilfælde, man kan læse det ene indlæg efter det andet, der stort set
handler om det samme, nemlig visse personers lyst til at diskutere. Det var
ikke det der blev efterlyst. Der bliver spurgt om der er nogen der ved noget
om racen....Hvis I altså skulle have glemt det....

Hilsen Carina

Fra : Mari

Dato : 20-04-02 20:17

"Carina Bach Hansen" <carina.bach@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cc1a89f$0$97291$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg forsøger lige at overdøve alle her......

Enig! Det er utåleligt, at småtøserne kæmper for
at få det sidste ord - i stedet for at sige Aha!, sådan
kan man åbenbart også tænke..... uden at de behøver
at starte et hundeslagsmål - HVER gang for at få ret
i retskrivning el.lign.

Hvorfor mon de ikke er ude og lege....

Den praksis der hersker her er efterhånden "ha-ha"
min er bedre end din - men hvis du tror det omvendte,
så helmer jeg ikke før du giver op.

Saglighed........ det er godt nok længe siden der har
været en sådan tråd her i gruppen.

Måske vi skulle tage og rejse os og bede om "ro i salen",
og kræve at dem, der kun vil diskutere - de flytter deres
diskussion til news:dk.snak eller lignende NG, når indlægget
ikke handler om hund - men om personlige angreb.

Nu HAR vi hørt, hvad I mener - I der ikke kan holde inde
med jeres forudfattede meninger - så medmindre I har
noget konstruktivt at føje til, som er af nyhedsværdi, eller
er informativt ....... så vil jeg opfordre til at undlade at
deltage i de tråde der udvikler sig til de sædvanlige
polemik.

Mh

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-04-02 20:42

> [...]
>kan man åbenbart også tænke..... uden at de behøver
>at starte et hundeslagsmål - HVER gang for at få ret

,,,,,,,,,,,,,,,når du snakker om småtøser , syntes du så at det du
selv skriver her er mere sagligt eller fornuftigt ?

>Hvorfor mon de ikke er ude og lege....
>
>Den praksis der hersker her er efterhånden "ha-ha"
>min er bedre end din - men hvis du tror det omvendte,
>så helmer jeg ikke før du giver op.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tror du ikke bare at det er dig der føler dig lidt
forfulgt ? måske er det den tid om månneden du ved

>Saglighed........ det er godt nok længe siden der har
>været en sådan tråd her i gruppen.

,,,,,,,,,,,,,,,,,så må du jo hjælpe lidt til ! jeg glæder mig til at
se dine næste saglige indlæg .

> [...]
>diskussion til news:dk.snak eller lignende NG, når indlægget
>ikke handler om hund - men om personlige angreb.

,,,,,,,,,,,,,,,jammen rejs du dig da bare op jeg bliver sidende
!og jeg ved da godt at jeg også lader mig rive med nogle gange , men
der skal jo flere til at diskutere og hvis du nu er så saglig og
voksen o.s.v. som du siger her hvorfor lader du så ikke bare være med
at fortsætte diskutionen ? som du lige har gjort ved at sende dette
indlæg !!.Hvis man ikke kan tåle lugten i bageriet så ...... bare
fordi du ikke får ret så behøver det jo ikke at være alle os andre der
er noget i vejen med vel !

> [...]
>er informativt ....... så vil jeg opfordre til at undlade at
>deltage i de tråde der udvikler sig til de sædvanlige

,,,,,,,,,,,,,,,,,,ok tak for tippet , du er bare alle tiders er du
den nye politibetjent herinde ?

Fra : VL

Dato : 21-04-02 16:41

On Sat, 20 Apr 2002 21:42:19 +0200, "Punish the deed, not the breed"
<nobody@home.com> wrote:

> [...]
>

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tror du ikke bare at det er dig der føler dig lidt
>forfulgt ? måske er det den tid om månneden du ved

Vi lader lige Frøken Punish's kloge citater stå et øjeblik

Et par virkelig gode indlæg omkring hunde !

mvh
Verner

Fra : Louise Kragh

Dato : 22-04-02 14:24

Du ved godt Punish er en mand ik?
mvh
louise

Fra : VL

Dato : 22-04-02 21:18

On Mon, 22 Apr 2002 15:23:56 +0200, "Louise Kragh" <louise@trolle.dk>
wrote:

>Du ved godt Punish er en mand ik?
>mvh
>louise

Nej det ved jeg ikke - så må det da være en "mand" der skammer sig
over sit navn !

Man kan sgu' daq ikke kalde sig selv for "Punish" - og ville tages
alvorligt samtidig

Verner

Fra : Mari

Dato : 22-04-02 22:28

"VL" <vl@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3cc46f4b.13940495@dtext.news.tele.dk...
> Man kan sgu' daq ikke kalde sig selv for "Punish" - og ville tages
> alvorligt samtidig

Den tænksomme vil måske huske, at det er afledt af Pisurin....
Og så er der ikke langt til territoriepisseri, og hanhundemanerer.

Mh

Fra : Heidi Høegh

Dato : 23-04-02 06:45

Mari <mari@hansen.image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aa1v5i$ct3$1@sunsite.dk...
> Den tænksomme vil måske huske, at det er afledt af Pisurin....
> Og så er der ikke langt til territoriepisseri, og hanhundemanerer.

Var det ikke netop dig der efterlyste saglighed i et tidligere indlæg, jeg
har tilladt mig og kopiere lidt :

> Saglighed........ det er godt nok længe siden der har
> været en sådan tråd her i gruppen.

Klippet fra et tidligere indlæg :
> [...]
> diskussion til news:dk.snak eller lignende NG, når indlægget
> ikke handler om hund - men om personlige angreb.

Okay måske du selv skulle smutte over i news:dk.snak for du er jo ikke et
hak bedre.

Husk lige det selv.

Heidi Høegh

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-04-02 09:18

On Mon, 22 Apr 2002 20:17:59 GMT, vl@post1.tele.dk (VL) wrotd:

> [...]
>over sit navn !
>
>Man kan sgu' daq ikke kalde sig selv for "Punish" - og ville tages

Helt ærligt prøv lige at læs hvad i selv skriver ! syntes i ikke at i
opfører jer som små børn nu ? Jeg bliver helt pinlig på jeres vegne !

Var der foresten ikke noget med at vi diskuterer hunde herinde og ikke
personer ?

Fra : Louise Kragh

Dato : 23-04-02 17:40

Håber ik den var møntet på mig punish
Jeg påpegede jo bare overfor Verner at det nok var mere passende at kalde
dig Hr. end Frøken, bare lige for en god ordens skyld...
No other point intended!

mvh
Louise

Fra : VL

Dato : 21-04-02 16:35

On Sat, 20 Apr 2002 21:16:32 +0200, "Mari" <mari@hansen.image.dk>
wrote:

>Enig! Det er utåleligt, at småtøserne kæmper for
>at få det sidste ord - i stedet for at sige Aha!,

Godt sagt - det kunne nu også være "de sure tanters klub" - dem som
ikke har andet end hunde og katte at gå op i !

Mvh
Verner

Fra : Doggy

Dato : 20-04-02 21:59

> [...]
noget
> om racen....Hvis I altså skulle have glemt det....

Hej Carina

Jeg forsøgte faktisk i mit indlæg at fortælle lidt om,hvad jeg ved om
afghaneren og har på intet tidspunkt sagt at det var en dum hund. Men det
virker altså som om, at når man skriver et seriøst svar,bliver det ikke
læst eller ihvertfald ikke kommenteret så meget,som de indlæg man kan hidse
sig op over.Man vælger at fokusere på de verbale slagsmål,hvilket du jo
altså også gør i dette indlæg.

Jeg prøver at svare de andre i gruppen, så godt jeg kan udfra min hundeviden
og forsøger at undgå usaglige kommentarer i mine svar.

Jeg skrev faktisk flere indlæg til Bettina om afghaneren,men hun har
åbentbart ikke ønsket at svare på dem,men har kun bemærket at de svar hun
fik, var negative.

At der så er nogen, der starter en diskussion om intelligens midt i tråden
om afghaneren,det gør så at emnet drejer et helt andet sted hen og bliver
genstand for en heftig og til tider noget usaglig diskussion.

Jeg efterlyste iøvrigt fornylig, at vi i gruppen kunne diskutere uden at
svine hinanden til, men det er åbentbart ikke helt nemt.

Hilsen

Merete

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 21-04-02 09:28

Doggy" <post@doggy.dk> wrote in message

> [...]
hidse
> sig op over.Man vælger at fokusere på de verbale slagsmål,hvilket du jo

Har du set hvor mange indlæg der IKKE handler om emnet, men som er blevet
drejet over på noget andet?????

> Jeg prøver at svare de andre i gruppen, så godt jeg kan udfra min
hundeviden
> og forsøger at undgå usaglige kommentarer i mine svar.

Du er nok en af de eneste der ikke behøver at føle sig ramt idet du faktisk
forsøger at fortælle noget om racen, og spændende læsning er det også. Tak
for det...

> Jeg skrev faktisk flere indlæg til Bettina om afghaneren,men hun har
> åbentbart ikke ønsket at svare på dem,men har kun bemærket at de svar hun
> fik, var negative.

Synd for hende, hvis hun ikke har svaret tilbage..

> At der så er nogen, der starter en diskussion om intelligens midt i tråden
> om afghaneren,det gør så at emnet drejer et helt andet sted hen og bliver
> genstand for en heftig og til tider noget usaglig diskussion.

ØØØØHH, Ja

> Jeg efterlyste iøvrigt fornylig, at vi i gruppen kunne diskutere uden at
> svine hinanden til, men det er åbentbart ikke helt nemt.

Jeg sviner overhovedet ikke nogen til. Jeg forstår bare ikke at man ikke kan
nøjes med at få svar på det man spørger om.

Fra : preben ipsen

Dato : 20-04-02 22:03

hej
Hvor har du ret Carina....jeg kender en masse til Afghanske mynder...men
ikke om jeg gider de vrøvlehoveder og pladder-hunde-humanister herinde...så
jeg skulle nok nære mig for at svare på det indlæg. Jeg ved jo at der kommer
en masse udsagn fra folk der ikke aner hvad de snakker om.

preben

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 21-04-02 12:59

Så enig, selv om jeg også kan hoppe på vognen, når nogle hele tiden skal
prikke til mig;)))

Men det er synd, jeg prøvede så godt jeg kunne men det er lidt svært, men
vil du ikke være med til at udrydde alle de myter som der er om mynder?

Jeg er såååååååååå træt af dette!!!

PS: Fra nu af vil jeg ikke svare på deverse personlige angreb på mig da jeg
mener det er på tide at denne nyhedsgruppe får lidt disiplin;)))

God søndag!

Jannie

Fra : Anja

Dato : 21-04-02 09:17

Ja hvorfor skal alle diskutioner køre over på et personligt plan. Jeg kan
ikke forstå at man ikke bare svare på det der bliver spurgt om - eller lader
det flyve når man ikke har svar.

Et svar som dette hører overhoved ikke hjemme i denne NG

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tror du ikke bare at det er dig der føler dig lidt
forfulgt ? måske er det den tid om månneden du ved

Meget smagløst.

Med venlig hilsen

Anja

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 21-04-02 09:23

"Anja" <aholdum@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tror du ikke bare at det er dig der føler dig
lidt
> forfulgt ? måske er det den tid om månneden du ved
>
> Meget smagløst.

Helt enige .. og så god søndag fra Ami , der lige som du undres over
at der oftere gåes efter personen end bolden ..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-04-02 09:31

On Sun, 21 Apr 2002 10:16:35 +0200, "Anja" <aholdum@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>
>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,tror du ikke bare at det er dig der føler dig lidt
>forfulgt ? måske er det den tid om månneden du ved

åååårrrh kom nu du gamle, find nu lige din humor frem igen

Fra : Eskil M. Jørgensen

Dato : 22-04-02 14:05

> [...]
noget
> om racen....Hvis I altså skulle have glemt det....

Tja, du fik da et svar (eller en form for svar) da du spurgte. Jeg fik
aldrig så meget som et eneste respons på min forespørgsel om den Tibetanske
Mastiff.
Men i dag hvor jeg har (fra sidelinien) fulgt denne NG's "debatter" er jeg
også ligeglad.
Her findes for lidt seriøsitet (selvbestaltet "dommer") og for megen graven
huller i haven.
Se blot på diverse "svar" på dit indlæg.
"Det er ikke mig, men de andre, der er uartige", "jeg er god nok. Hør ikke
efter andres mening"

Afganske mynder er hverken dummere eller klogere end andre hunde, betragtet
over een kam. Selvfølgelig findes der genier og dummernikker blandt alle
racer.
OGSÅ MENNESKERACEN.

Nu går jeg ud og nyder min hund og det gode vejr. SÅ kan jeg engang i nat,
når jeg keder mig, sætte mig hen og betragte en række h........ angreb.
Eskil

Fra : Louise Kragh

Dato : 22-04-02 14:22

Jamen at ting indimellem udarter til diskussioner er vel - når det foregår
på en ordentlig måde - positivt? Hvis det bare var superkorte spørgsmål og
svar ville her være ret kedeligt...
mvh
lokra
der synes det ka være ret skægt at høre hvad de andre mener om tingene
indmellem

Fra : Louise Kragh

Dato : 22-04-02 14:35

Fik lige læst resten af tråden og ville komme med en tilføjelse. Nej jeg
synes heller ikke personlige angreb/øgenavne mm er fedt, og folk burde måske
engangimellem vente 5 min og så genlæse deres mail før de postede den
MEN jeg har ud over at få en masse at vide om vuffere i denne NG, da også
haft nogle gode snakke om andre emner, afledt af trådene herinde, med
forskellige Ng medlemmer både via mail og i trådene. Det ville jeg nødigt
have været foruden! Desuden synes jeg - bortset fra enkelte højeksplosive
tråde ex dalmatinerne og elhegnet - ikke det er så slemt herinde endda...
faktisk synes jeg der er rigtig mange informative, hyggelige og interessante
tråde herinde! Og føler iøvrigt jeg har fået en del brugbare og gode svar på
de spørgsmål jeg har postet omkring.
mange hilsner, og et par positive vindpust
Louise

Fra : VL

Dato : 22-04-02 21:34

On Mon, 22 Apr 2002 15:35:18 +0200, "Louise Kragh" <louise@trolle.dk>
wrote:

Snip
>faktisk synes jeg der er rigtig mange informative, hyggelige og interessante
>tråde herinde! Og føler iøvrigt jeg har fået en del brugbare og gode svar på
>de spørgsmål jeg har postet omkring.

Louise, rigtigt hvad du skriver.

Men det der desværre også sker er, at hylekoret slår til ved alle
lejligheder !

Hvis man f. eks. spørger: "Hvor kan man købe et kvælerhalsbånd" ?
....resulterer det ikke i et par reelle svar på spørgsmålet.

Det vrimler derimod omgående med mere eller mindre hysteriske og
spørgsmålet totalt uvedkommende meninger fra alle "hundeadvokaterne"
og alle de frelste!

Hvordan siger man på en pæn måde: Svar dog på de spørgsmål I ved noget
om, og hold så kæ.. øh mund med alle de private kæpheste og
pladderhumanisme...

Verner

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 22-04-02 15:09

Helt enig, bortset fra at hun stort set ingen svar fik, inden det blev til
en diskussion om hundes intelligens. Og om hvordan man måler den. Det var
ikke det der blev spurgt om.

At man havde startet en diskussion om racen ville have været meget givende
for personen det var rettet imod, men det var ikke ligefrem tilfældet....

Hilsen Carina

Fra : Louise Kragh

Dato : 22-04-02 15:56

Enig , det var mere en sådan helt generel betragtning
mvh
Louise

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 23-04-02 06:38

> Helt enig, bortset fra at hun stort set ingen svar fik, inden det blev til
> en diskussion om hundes intelligens. Og om hvordan man måler den. Det var
> ikke det der blev spurgt om.

Jeg prøvede nu at svare så godt jeg kunne, deltog dog også i diskutionen om
iq da jeg mener det er dyby ulykkeligt at stemple en hunderace på den måde
uden at vide hvad personen egentligt taler om, jeg har selv mynde og er træt
af alle de myter der er, så JA jeg hoppede p limpinden;)))

Men der var også et par gode svar imellem!

Jannie