Hvad er forskellen på "in a box" CPU og al~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 20-04-02 16:16

Jeg kan se på www.edbpriser.dk at man kan få to forskellige slags
Celeron CPU, "in a box" udgaven er ca 100 kr billigere, og desuden
kan man kun få en hastighed som ikke er "in a box".

Hvad betyder det, og hvad forskel gør det hvis man skal til at
skifte sin gamle CPU ud med en ny, dvs. sidde og rode i PCens
indvolde.

--
Peter Knutsen

Fra : TnM

Dato : 20-04-02 16:32

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvad betyder det, og hvad forskel gør det hvis man skal til at
> skifte sin gamle CPU ud med en ny, dvs. sidde og rode i PCens

Hej Peter
Så vidt jeg er informeret er "in-a-box" bare en betegnelse for at der
medfølger en, tit og ofte meget dårlig, cpu-køler. Ret mig endelig hvis
jeg er blevet misinformeret.

Christian

Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-04-02 16:54

"TnM" <tnm@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Så vidt jeg er informeret er "in-a-box" bare en betegnelse for at der
> medfølger en, tit og ofte meget dårlig, cpu-køler. Ret mig endelig hvis

Den med "dårlig" vil jeg godt protestere imod. Muligvis er de ikke gode nok,
hvís man er til vild overclockning, men til normalt brug er de udmærkede.
Min egen P4 er mildt OC'et og det virker fint. Jeg sidder lige nu med en
ældre maskine med en Celeron 400@550 MHz. Den kører nu på 3'die år fint med
standard box-køleren.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-04-02 19:44

> Så vidt jeg er informeret er "in-a-box" bare en betegnelse for at der
> medfølger en, tit og ofte meget dårlig, cpu-køler.

Det passer nu ikke ... det er somregl producenten af processoren som levere
køleren med der til ... hvis du mener at producenten ikke selv ved hvad der
virker med deres processorere burde de nok lade være med at lave processoren

Jeg er selv ejer en af håbløst forældet P3-500 en af de første P3 der kom
med 512Kb cache .. den var også in-a-box og kører perfekt stadig efter ?3år?

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : AJC

Dato : 20-04-02 19:56

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> virker med deres processorere burde de nok lade være med at lave

De coolere som følger med Intels CPU'er er gode, dem til AMD XP CPU'er er
altså ikke meget værd!

Mvh
AJC (som kører med en AMD XP 1500+)

Fra : Esben

Dato : 21-04-02 09:30

> [...]

> Så vidt jeg er informeret er "in-a-box" bare en betegnelse for at der
> medfølger en, tit og ofte meget dårlig, cpu-køler. Ret mig endelig hvis

Intels stock-køler er slet ikke så dårlig endda. Bevares, man kan sikkert
godt få en bedre for 3-500 kr. ekstra, men noget skrammel det er det slet
ikke.

--
Esben

Fra : [9000] Søren

Dato : 21-04-02 13:36

Så får du jo bare en gratis køler og 100,- med hvis du køber box versionen.
Ikke dårligt hva?

> Så vidt jeg er informeret er "in-a-box" bare en betegnelse for at der
> medfølger en, tit og ofte meget dårlig, cpu-køler. Ret mig endelig hvis
> jeg er blevet misinformeret.

Det er du, hvis vi snakker intel's box kølere. Den boxkøler der fulgte med
til min p4 er temperaturstyret og kan sagtens holde temperaturen under 50
grader hvis du overclocker en 1.6ghz northwood til 2.4ghz. Det må sq da
siges at være en iorden boxkøler

/Søren

Fra : Morten Therkildsen

Dato : 21-04-02 23:02

> [...]
> til min p4 er temperaturstyret og kan sagtens holde temperaturen under 50
> grader hvis du overclocker en 1.6ghz northwood til 2.4ghz. Det må sq da

Hvordan er dit system sat sammen? Jeg skal snart have ny maskine og dén
mulighed (1.6ghz@2.4ghz) ville jeg da gerne give mig selv

- Morten

Fra : Ole Axelsen

Dato : 20-04-02 16:33

> [...]
>
> Hvad betyder det, og hvad forskel gør det hvis man skal til at
> skifte sin gamle CPU ud med en ny, dvs. sidde og rode i PCens

I praksis nok ekke den store forskel. In a box versionen kommer i en fin
farvestrålende emballage og der følger køler med. Der er tre års garanti.
Den uden box er bare en CPU uden noget. Hvis du er heldig kommer den måske
alliegvel i box, for mange steder fører de kun den, da den jo som du selv
nævner tit er billigere.

Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.