Nyt netkort i Linux !
Fra : cjt

Dato : 20-04-02 14:52

Hej!

Jeg er ved at sætte et gammelt netkort i min Linux-maskine!

Jeg er helt ny indenfor Linux...

Findes der sådan en Windows-søge-funktion li'som i Windows ... hvor man kan
søge efter nyt hard-ware ???

Jeg bruger RH 7.2 / KDE!

Mange hilsner fra
Carsten

DK-2630 Taastrup
e-mail: cajuth@worldonline.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-04-02 15:08

"cjt" <cajuth@worldonline.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg er helt ny indenfor Linux...
>
> Findes der sådan en Windows-søge-funktion li'som i Windows ... hvor man kan

Ja kommandoen kudzu (Skal køres som root)

Fra : Martin Andersen

Dato : 20-04-02 16:42

Martin Schultz wrote:

> Ja kommandoen kudzu (Skal køres som root)

Redhat 7.2 søger automatisk efter nyt hardware ved boot.

Martin
--
"Microsofts operativsystem skal hjælpe det svenske forsvar med at finde
fjenden. Computere med Windows skal installeres i kampvogne og andre

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-04-02 18:12

Hej Carsten!

On Sat, 20 Apr 2002 15:51:49 +0200, cjt wrote:

> Jeg er ved at sætte et gammelt netkort i min Linux-maskine!

Well, som de 2 andre udemærket skriver finder kudzu det meste hardware.

Men hvis det er et isa netkort, er det mere problematisk..

Jeg har et ne2000 kompatibelt netkort, som bruger driverne ne...
derfor indsætter jeg i min /etc/modules.conf

alias ne eth0
options ne io=0x300

systemet skal nemlig vide hvilken irq netkortet kører på..

prøv at find ud af hvilket chipset det gamle netkort kører på, og skriv
tilbage... så kan vi måske hjælpe

/Bo