Lysleder?
Fra : jak

Dato : 20-04-02 11:44

Hej alle

I et stort netværk, hvor der bruges fiber mellem de forskellige stder, hvad
kan der da gøres?
Nogle få gange virker kommunikationen i kort tid derefter igen slet ikke før
netværket og alle maskiner har været lukket ned igen.....
Alt udstyret er forsøgt udskiftet med andet, så det er kun fiberkablet og
dennes stik der burde kunne værke fejl i, Kan dette være en mulig fejl i
dette tilfælde hvor det kan komme til at virke i få tilfælde, eller kan det
være at fiber kablerne er knækkede så det nogen gange ligger rigtigt, og
andre gange ikke?
Hvad kan give denne årsag til fejl?

Nogen der har en ide om hvor fejlen ligger og muligestder hvor man kan leje
test udstyr til at teste forbindelsen med?

På forhånd TAK

Jan

Fra : Husum

Dato : 20-04-02 12:43

Hej Jan.

Fejlen kan ligge i samleledene i patchpanelet, i patchkablerne eller i
konnektorene.
Testudstyr f.eks. en OTDR kan lejes hos www.optopro.dk
De kan også være behjælpelige med din fejlfinding på jeres net.

Husum

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-02 12:48

"Husum" <admin@nammenam.dk> wrote in message

> Fejlen kan ligge i samleledene i patchpanelet, i patchkablerne eller i
> konnektorene.

Ja der skal ikke meget til. Før dæmpningen er for stor

> Testudstyr f.eks. en OTDR kan lejes hos www.optopro.dk
> De kan også være behjælpelige med din fejlfinding på jeres net.

Eller enhver installatør, med speciale i tele/kommunikation

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-04-02 15:53

On Sat, 20 Apr 2002 12:44:19 +0200, "jak" <jan@bak-elteknik.dk> wrote:

> [...]
>være at fiber kablerne er knækkede så det nogen gange ligger rigtigt, og

"Alt" kan jo have periodiske fejl. Og fiberkabler er såmænd hverken
værre eller bedre end andet.

Inden I lejer dyrt test-udstyr, så check lige, om der ikke skulle være
et sted, hvor I kan aflæse det indkommende optiske niveau, og
sammenlign så med, hvad det "burde" være. Vær opmærksom på, at både et
for højt og et for lavt niveau kan give fejl.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Fallesen

Dato : 20-04-02 16:55

jak wrote:

> Hvad kan give denne årsag til fejl?

Stort set alt - og fiberkablerne er sjældent forklaringen. Jeg vil
anbefale, at du tager fat i et af de kompetente netværksfirmaer - de har
konsulenter, som kan komme ud og kigge dit netværk igennem, herunder at
teste både komponenter og kabler.

Det er naturligvis ikke gratis, men på den måde får du hurtigst den
bedst mulige løsning.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark