Nyt PCI SCSI-kort til brug med scanner og ~
Fra : Mikkel Steen Pederse~

Dato : 20-04-02 11:55

Hej.

Jeg har lige opgraderet til WinXP og har kunnet konstatere, at mit trofaste
gamle Domex DMX3181LE ISA-kort, der leverer en SCSI-port til min Vuego 610S
scanner, ikke længere understøttes af fabrikanten og dermed laves der heller
ikke drivere til WinXP. Jeg skal derfor have fundet et billigt PCI-kort, der
kan det samme som ovenstående.

Jeg har surfet en hel del rundt, og er vist blevet lidt klogere på SCSI, men
er der ikke lige nogle, der kan bekræfte, at jeg udmærket kan købe et
billigt SCSI-kort som f.eks. ACard AEC6712TS PCI Ultra SCSI-3 Adapter
(http://www.acardsupport.com/eng/product/adapter/pc/scsi/aec-6712ts.html),
når det kun skal bruges til det formål? Så vidt jeg kan forstå, så er SCSI
bagudkompatibelt, så jeg kan umiddelbart købe en ledning med et 50 Pins stik
til at sætte bag i kortet i den ene ende og et 25 Pins stik i den anden
ende, der passer i scanneren - ikke?

Håber, nogle kan hjælpe mig...

Mvh,

Mikkel Steen Pedersen
Aalborg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-02 12:05

"Mikkel Steen Pedersen" <mikkelsp@NOSPAMcs.auc.dk> wrote in message
> bagudkompatibelt, så jeg kan umiddelbart købe en ledning med et 50 Pins
stik
> til at sætte bag i kortet i den ene ende og et 25 Pins stik i den anden
> ende, der passer i scanneren - ikke?

Jo.

Har scanneren ikke 50-pol Centronics ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikkel Steen Pederse~

Dato : 20-04-02 12:26

Nix, det er et 25-pol, ligesom det der sidder i det gamle SCSI-kort.

Mikkel.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-02 13:55

> [...]

610S
> scanner, ikke længere understøttes af fabrikanten og dermed laves der

Ok har du tjekket hos Microsoft? De fleste kort fungere jo med standart
funktioner med XP..

> Jeg skal derfor have fundet et billigt PCI-kort, der
> kan det samme som ovenstående.

Jeg købte et billigt brugt kort... Et Adaptech 2940AU controller. Som jeg
ligeledes skulle bruge til min scanner.

Kortet har et 50 pins "micro D" som scanneren ligeledes har. Dog skulle
scanneren kun bruge 25 pins kabel. Men det fungere perfekt.

Du kan helt sikkert finde et billigt, ved at kigge et par dage i
news:dk.marked.privat.edb . Der er mange der sælger ud af deres SCSI udstyr.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-02 13:59

> Du kan helt sikkert finde et billigt, ved at kigge et par dage i
> news:dk.marked.privat.edb . Der er mange der sælger ud af deres SCSI
udstyr.

Der er ski et Adaptech 2940AU til salg, af Per Beer Hansen... Da jeg købte
mit, var jeg også ved at købe det af ham.. Han ville dog have alt for meget
for kortet...

Jeg købte mit for 240 kroner, samt kablet for 100 kroner

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-02 14:37

> Ok har du tjekket hos Microsoft? De fleste kort fungere jo med standart
> funktioner med XP..

Men åbenbart ikke dette kort... Det må godtnok være elgammelt...Der er jo
næsten ikke til at finde noget om det...

Men fandt dette:

DTC Technology / Domex

UMAX UDS-IS11/ISA DTC-3181 (ISA) DB25 This card is supplied with UMAX
scanners purchased for the PC platform, but the card uses an ISA connector
and is NOT suitable for MacOS systems!
Latest reports state that this is NOT compatible with Windows XP.

Fra : Mikkel Steen Pederse~

Dato : 20-04-02 16:41

Ja, så klog blev jeg også af min surfen rundt efter drivere

Mikkel.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 20-04-02 18:13

Mikkel Steen Pedersen wrote:

> [...]
> ikke drivere til WinXP. Jeg skal derfor have fundet et billigt PCI-kort, der

En ide kunne være at "dummy" på en installation af et scsi kort,
og så tjekke indholdet af drivere i XP.
Jeg bruger ikke XP, men sådan gør jeg ved w98.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Sid

Dato : 20-04-02 23:15

> [...]
heller
> ikke drivere til WinXP. Jeg skal derfor have fundet et billigt PCI-kort,

Nu kender jeg ikke den scanner, men ville det ikke være billigere at sælge
den til en der ikke kører XP, og så købe en ny der kører USB, sådan en kan
man få for en plov....

Mvh Sid

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-04-02 23:56

"Sid" <sls@sol.dk> wrote in message news:a9spaq$234h$1@news.cybercity.dk...

> Nu kender jeg ikke den scanner, men ville det ikke være billigere at sælge
> den til en der ikke kører XP, og så købe en ny der kører USB, sådan en kan
> man få for en plov....

USB er alt for langsomt, medmindre det er USB 2.0 men så skal mans højt
sansynligt ud at have et controllerkort.

Fra : Sid

Dato : 21-04-02 11:44

> USB er alt for langsomt, medmindre det er USB 2.0 men så skal mans højt
> sansynligt ud at have et controllerkort.

USB er da ikke langsomt, kører da lige så hurtigt som et scanner controller
kort...

Fra : Deaster

Dato : 21-04-02 12:09

"Sid" <sls@sol.dk> skrev i en meddelelse

> USB er da ikke langsomt, kører da lige så hurtigt som et scanner
controller
> kort...

Så har du godt nok jordens absolut dårligste scsi kort.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Mikkel Steen Pederse~

Dato : 21-04-02 16:25

Det kan da godt være, at det er nemmere at købe en billig ny scanner, men
det er en ret god scanner, som jeg er glad for, så derfor vil jeg da gerne
fortsætte med den, selvom jeg har opgraderet mit styresystem...

Der må da være en løsning... Er der ikke nogen, der kan anbefale et billigt
SCSI kort til formålet? Er det jeg selv har fundet godt nok?

Mikkel.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-04-02 06:59

> SCSI kort til formålet? Er det jeg selv har fundet godt nok?

Jeg vil til enhver tid anbefale Adaptec, men der er jo ikke billige. Køb
noget med XP-support, din scanner stiller ingen krav i den sammenhæng.