Bådebygger/Snedker med bådforstand søges..~
Fra : Lars

Dato : 20-04-02 08:01

Jeg er desværre ikke håndværker, og har nogle småting som skal laves på min
Larsen 28.
Så hvis du er en dygtig og omhyggelig snedker/bådebygger vil jeg gerne hyre
dig for en dags tid.
Her er hvad der skal laves:

Montering af Europastik i forbrønden og trækning af 220v-ledning ned til
batteriet.
Reparation af trinnet ned til kahytten.
Apteringsarbejde til skjulning af ledning til log/lod i kahytten. Skal gøres
pænt!
Reparation af kantlister på kistebænkene.
Evt. fremstilling af ny luge i Teakfiner. Der må du lige fortælle mig hvad
det kommer til at koste.
Montering af cigarstik til strømudtag ved strømpanel.

Hvis du har værksted, er der også et bundbrædt som skal slibes/lakeres, men
det kan vi lige snakkes ved om.

Håber at høre fra dig, hvis det er noget du har forstand på

Mvh
Lars@LHCom.dk

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 20-04-02 19:13

Hejsa,

Lige inden du får lavet 220V installationer i din ankerbrønd vil jeg lige
fortælle en historie om en mindre brand i min Larsen 25... som vist ikke er
et enestående eksempel på dette.

Alle materialer der normalt anvendes i elektriske installationer kan
korrodere på overfladen, når de er monteret i fugtige omgivelser (specielt
i og omkring saltvand), med efter følgende dårlige forbindelser. Dette giver
svag varmeudvikling i stikkene, som vis det varer længe nok kan antænde
plastmaterialet i europastikket.

Det er ikke særligt "fedt" og ligge midt i havnen i en optimistjolle og se
sort røg stige op af ens båd...specielt ikke når der er 0m/s.
(der skete ikke andet end en lidt sortsværtet brønd og en sort klump tilbage
af stikket)

Tænk hvis man var taget hjem og ville have ladet på batteriet natten
over..... Dette er vist sket fornyligt med en par motorbåde...

Mvh. Jakob Nielsen
Larsen 25 - DEN6

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-04-02 23:00

> Montering af Europastik i forbrønden og trækning af 220v-ledning ned til
> batteriet.

Husk, at når der er tale om en fast installation, som her, er der regler,
som skal overholdes. Der er bl.a. krav om hfi relæ med mere. Husk disse
krav, navnlig hvis du har en kasko forsikring og du gerne vil have, at den
dækker. Kan de finde bare det mindste, som er ureglementeret, kan de nægte
dig dækning med henvisning til ulovlige installationer.

Du skal have fat i en elektriker med forstand på skibsinstallationer.

Claus