over USB??
Fra : BOB

Dato : 19-04-02 22:36

Kan man forbinde to pc'er til hinanden med et USB kabel? Skal have over ført
en masse filer fra den ene til den anden.

BOB

Fra : Mogens

Dato : 19-04-02 23:30

On Fri, 19 Apr 2002 23:35:38 +0200, "BOB" <BOB@mail.dk> wrote:

>Kan man forbinde to pc'er til hinanden med et USB kabel? Skal have over ført
>en masse filer fra den ene til den anden.
>
>BOB

Ja, det kan du godt. For ca 250 - 300 kr kan du købe
et specielt USB kabel til netop det formål. Jeg kan
desværre ikke huske hvad det hedder, men jeg har set
det i Computercity for få dage siden. Det er et USB
kabel med en sjov lille oval boks midt på kablet.
Du kan ikke gøre det med et standard USB
kabel hvis det var det du mente.

Mvh Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-02 12:07

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
> Ja, det kan du godt. For ca 250 - 300 kr kan du købe
> et specielt USB kabel til netop det formål. Jeg kan

Så er 2 netkort og et krydset kabel billigere og hurtigere...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mogens

Dato : 20-04-02 14:56

On Sat, 20 Apr 2002 13:07:18 +0200, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Så er 2 netkort og et krydset kabel billigere og hurtigere...

Det har du til dels ret i, selvom 2 netkort og et kabel
meget hurtigt løber op i en hel del mere end 300 kr
medmindre man da køber de allerbilligste skodkort
man kan finde.

Men det er jo ikke alle der har mod på at skulle
åbne maskinen for at rode rundt i dens indvolde,
så der er en USB forbindelse et rigtigt godt valg.

Mvh Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-04-02 16:59

> medmindre man da køber de allerbilligste skodkort
> man kan finde.

Realtek 8139 baserede kort kan fås til 100-150 kroner. Desuden er
fleksibiliteten ved en PC forsynet med netkort, større.

Fra : BOB

Dato : 22-04-02 23:07

Det skal lige siges at den ene pc er en bærbar, så det med netkort har jeg
udelukket fordi det er for dyrt

Fra : Mogens

Dato : 22-04-02 23:25

http://www.ethershop.dk/default.asp?info=48