Råd til at Send MANGE mails via ASP ..?
Fra : Jan Romme

Dato : 19-04-02 21:08

Hej Folkens.

Jeg har et lille projekt, som jeg godt kunne bruge lidt input til.

Jeg skal sende et nyhedsbrev ud til de brugerne af vores site, der har
tilmeldt sig at modtage nyhedsbrevet (det er ca. 45.000 personer). Jeg vil
gerne lave et webinterface der gør det muligt at indtaste nyhedsbrevet og
derefter sender nyhedsbrevet ud til samtlige bruger. Nyhedsbrevet skal
tilpasses den enkelte bruger (med f.eks. brugerens navn mv.), derfor skal
der altså udsendes ca. 45.000 mails. I den forbindelse ville jeg høre, om
der er nogen der har erfaringer med en ligende ASP + Mail komponent løsning.
Hvilket mail-komponent bør vi vælge, når der skal udsendes så mange mails på
en gang? Eller skal vi måske vælge en helt anden løsning?

(tidligere har vi blot trukket e-mail adresserne ud af vores SQL server og
sendt masse-mails, men nye krav/ønsker gør det nødvendigt at sende
individuelt tilpassede mails)

Med Venlig hilsen,

Jan Romme

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 19-04-02 22:20

"Jan Romme" <jan@romme.nu> wrote in message
> Hej Folkens.
>
> Jeg har et lille projekt, som jeg godt kunne bruge lidt input til.

Mit input ville være at bruge f.eks. JMail's indbyggede funktionalitet til
at sende bulkmails. Det JMail gør er, at smide en masse filer i Microsoft
SMTP Service's pickup-bibliotek hvorefter den sender dem. Det er vist den
bedste løsning sådan umiddelbart - hvis I ikke er interesserede i at købe
specielle programmer til formålet.

Kig evt. på http://tech.dimac.net/ under JMail og "queing emails".

Mvh,

Tony

Fra : Jan Romme

Dato : 19-04-02 22:47

Hvis vi nu var interesseret i at købe komponenter/programmer til dette
formål, hvad ville du (eller andre) så foreslå?

Fra : LrsN

Dato : 20-04-02 06:02

Itide har det som en online (ser det ud til) service...

http://www.itide.dk/Default.asp?Id=66

/Jesper

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-04-02 19:44

"Jan Romme" <jan@romme.nu> wrote in message
> Hvis vi nu var interesseret i at købe komponenter/programmer til dette
> formål, hvad ville du (eller andre) så foreslå?

Jeg kender ikke umiddelbart noget program, der kan trække ud af en SQL
Server og sende efter, men det kan ikke være svært at lave et hurtigt
asp-script eller vb-program som gør det og sender via Jmail og MS SMTP
Service.

Mvh,
Tony

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-04-02 20:31

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Server og sende efter, men det kan ikke være svært at lave et hurtigt
> asp-script eller vb-program som gør det og sender via Jmail og MS SMTP

Der findes i SQL server en extendet stored procedure der kan sende mails den
hedder xp_sendmail:

Se evt. her:

--
Jakob Andersen

Fra : LrsN

Dato : 20-04-02 21:07

Men den duer den ikke kun sammen med exchangeserver???

/Jesper

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-04-02 22:19

"LrsN" <jesper@L.arsen.dk> wrote in message
> Men den duer den ikke kun sammen med exchangeserver???

Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har kun brugt den sammen med exchange men
har da altid gået udfra at den også kunne bruges på anden vis.

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-04-02 23:05

> "LrsN" <jesper@L.arsen.dk> wrote in message
>
> Det skal jeg ikke kunne sige, jeg har kun brugt den sammen med exchange
men
> har da altid gået udfra at den også kunne bruges på anden vis.

Det kræver en valid MAPI klient - såeehh

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jan Romme

Dato : 22-04-02 00:01

Vi har en Exchange server, så det burde ikke være noget problem. Jeg vil i
hvert fald kigge nærmere på det.

Tak for jeres svar!

Mvh
Jan Romme

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 23-04-02 13:22

"Jan Romme" <jan@romme.nu> skrev i en meddelelse
> Hvis vi nu var interesseret i at købe komponenter/programmer til dette
> formål, hvad ville du (eller andre) så foreslå?

easymail (http://www.quiksoftcorp.com/)

mvh

Ole

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-04-02 22:24

> [...]
> Hvilket mail-komponent bør vi vælge, når der skal udsendes så mange mails

> en gang? Eller skal vi måske vælge en helt anden løsning?

Du kan anvende JMail i kombination med Microsoft SMTP Server (den der følger
med IIS) eller w3JMailServer. Istedet for at sende mails'ene direkte, kan du
så sætte dem i kø, hvilket øger hastigheden betragteligt.

Du kan læse om queuing på
<http://www.dimac.net/Websites/dimac/Website/Products/w3JMail/Examples_4_3/Q
ueing%20emails?highlightword=jmail+queue>