java forskel
Fra : Asmus U2

Dato : 19-04-02 18:17

Hej, jeg sidder og vil prøve at installere jave fra sun.

men der er 3 forskellige udgaver, dvs. kun to til linux.

hvilken en af dem skal jeg bruge til alm. dekstop brug?

er der stor forskel på dem?

JRE
SDK
ForteTM/SDK

Håber der er nogen der kan hjælpe

Asmus

--
Min U2 bootleg homepage

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-04-02 18:22

Asmus U2 <asmusu2@post.tele.dk> writes:
> [...]
>
> men der er 3 forskellige udgaver, dvs. kun to til linux.
>
> hvilken en af dem skal jeg bruge til alm. dekstop brug?

Java Runtime Environment

> SDK

Source Developer Kit

> ForteTM/SDK

Forte er en udviklingsomgivelse til bla. Java.

Hvis du ikke skal udvikle i Java, så snup JRE'en, ellers SDK'en. Hvis
du ikke ved hvad Forte er, så har du næppe lyst til at bruge det.
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Asmus U2

Dato : 19-04-02 19:13

Lars Balker Rasmussen wrote:

tak

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 20-04-02 19:16

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:
> Source Developer Kit

Software Development Kit

> Forte er en udviklingsomgivelse til bla. Java.

> Hvis du ikke skal udvikle i Java, så snup JRE'en, ellers SDK'en. Hvis
> du ikke ved hvad Forte er, så har du næppe lyst til at bruge det.

Selv om du ved hvad Forte er, har du ikke lyst til at bruge det

Martin
--
I log into "FUCKYOU", (the help-desk enquiries username) and go into
mail.

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 22-04-02 11:55

Martin Ehmsen <ehmsen@imada.sdu.dk> writes:

> Software Development Kit

*snork* Hov, hva', hvem? Ups :)
--
Lars Balker Rasmussen "Special is bad."

Fra : Henry Vest

Dato : 19-04-02 18:30

Asmus U2 wrote:

> JRE

Bruges hvis du kun skal afvikle (køre) Java-programmer, men ikke selv
programmere.

> SDK

Bruges hvis du selv vil programmere i Java. Indeholder også JRE, så du skal
ikke hente dem begge.

> ForteTM/SDK

Det er et samlet "miljø" så du kan udvikle programmer i et grafisk
brugermiljø. Nok ikke for begyndere.

/Henry

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-04-02 23:00

Henry Vest <henry_vest@get2net.dk> writes:

> Det er et samlet "miljø" så du kan udvikle programmer i et grafisk
> brugermiljø. Nok ikke for begyndere.

Det kan debatteres, og er blevet det i dk.edb.programmering.java.
Hvis man er nybegynder, boer man nok lige laere Java at kende med et
par tutorials og en DOS-prompt (Emacs M-x shell her i gruppen).

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus