rayman
Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 19-04-02 17:06

Er der nogen her der har erfaring med at få rayman ( sat op til win 95)
til at køre under wine?

Hilsen Claus.

Fra : Allan Kristensen

Dato : 20-04-02 20:17

Claus Christian Larsen wrote:
> Er der nogen her der har erfaring med at få rayman ( sat op til win 95)
> til at køre under wine?
>
> Hilsen Claus.

Der lige nogle ting du skal vide om wine, at du mindst har den nyeste
cvs eller release hentet. der udvikles stadigvæk kraftigt på den. En
anden ting er, om du kører wine-windows installationen eller
non-windows, dvs. "emulerer" du fra en rigtig windows-partition, kan det
give problemer med ældre dll-filer (WIN98).

Nu ved jeg ikke om hvilken api rayman bruger, fordi wine kan kun bruge
opengl. Ellers er der mulighed for wineX, der både kan kører opengl og
directX, som kan hentes fra http://www.transgaming.com. På hjemmesiden
kan man se, hvilke spil der er "med sikkerhed" kan køres på wineX. Dette
kræver selvfølgelig den rigtige opsætning, som jeg går ud fra du har
lavet, og læst og forstået en del dokumentation. Personligt har jeg gode
erfaringer med wineX med non-windows-partition. Også at foretrække for
newbies.

Spil som går windoze overflødig:
Max Payne
Half-Life + mods (cs og DOD <-- cs' afløser)

Held og lykke

Allan
Slackware8.0