ASP-script der browser bibliotekstrukturer~
Fra : Søren Møller

Dato : 19-04-02 17:42

Jeg har lige skiftet udbyder af web-hotel, og som standard understøtter
deres server ikke "visning af mapper" - så hvis der ikke er en index eller
default kommer der bare "Du har ikke rettigheder til at se denne side" - Mit
spørgsmål: Kan man ikke lave en HTML side som vise det aktuelle indhold af
mapperne som links? Det mener jeg at have set, eller skal jeg spørge i en
anden gruppe?

PS: Totalt newbie indenfor ASP!

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

E-mail: Soren@srm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-04-02 18:39

Søren Møller wrote in news:a9phdk$1rg$1@sunsite.dk:

> PS: Totalt newbie indenfor ASP!

ville det så ikke være nemmere at bede din webhoteludbyder om at enable
directory-browsing ?

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Søren Møller

Dato : 19-04-02 18:45

> ville det så ikke være nemmere at bede din webhoteludbyder om at enable
> directory-browsing ?

-
Jo, men det er en standard pakke med ASP, og ALLE ændringer koster 130,- +
moms!
Så hvis i har et script vil jeg MEGET gerne modtage det pr. mail
(soren@srm.dk).
Thanks in advance!
mvh.
Søren

Fra : Lars B. Hjort

Dato : 19-04-02 21:05

Hej,

Dette kan nok gi' dig en ide om hvordan det kan gøres :)

<%
dim StringLength
dim TemporaryName
dim DisplayName
dim dirtowalk
dirtowalk="/updates"
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder(server.mappath(dirtowalk))
Set fc = f.Files
response.write "<UL>"
For Each FileName in fc
StringLength = Len(FileName.name)
StringLength = StringLength - 4
TemporaryName = Left(FileName.name,StringLength)
DisplayName = Replace(TemporaryName,"_"," ")
response.write "<LI><A HREF='/updates/"
response.write FileName.name
response.write "'>"
response.write DisplayName
response.write "</A><br>"
Next
response.write "</UL>"
%>

Koden viser kun det dir du sætter i dirtowalk...
Prøv at læse på http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_filesystem.asp

/Lars Hjort

Fra : Søren Møller

Dato : 19-04-02 21:33

"Lars B. Hjort" <lbh@studenterlauget.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> response.write "</UL>"
> %>
>
> Koden viser kun det dir du sætter i dirtowalk...

Øh, nej gav mig ikke mig nogen idé! - Det skyldes nok at jeg er mere end
normal newbie indenfor ASP, idet jeg er startet med det i dag!
PS: som scriptet oven for er, giver det bare en "Siden kan ikke vises".
Mvh.
Søren

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-04-02 22:55

On Fri, 19 Apr 2002 22:33:05 +0200, "Søren Møller" <some@ware.dk>
wrote:

>Øh, nej gav mig ikke mig nogen idé! - Det skyldes nok at jeg er mere end
>normal newbie indenfor ASP, idet jeg er startet med det i dag!

God fornøjelse :)

>PS: som scriptet oven for er, giver det bare en "Siden kan ikke vises".

Har du slået "Friendly HTTP Errors" fra i din (IE) browser - så får du
en mere sigende fejlmeddelelse.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 20-04-02 22:26

"Søren Møller" <some@ware.dk> wrote in message
> [...]
> mapperne som links? Det mener jeg at have set, eller skal jeg spørge i en

Du kan hente et script jeg har lavet til formålet på
http://www.lorentzen.com/sourcecode/showdir.zip

Om du kan forstå koden er ikke op til mig. Der skal du måske bare købe dig
en bog og starte fra bunden som alle vi andre også har gjort en gang.

Mvh,

Tony

Fra : Søren Møller

Dato : 21-04-02 11:39

> Om du kan forstå koden er ikke op til mig. Der skal du måske bare købe dig
> en bog og starte fra bunden som alle vi andre også har gjort en gang.
>
> Mvh,
>
> Tony

-
Jo tak Tony, og nej jeg forstår ikke koden. Og ja jeg skal købe bogen og
starte fra bunden, men da jeg (i mit studie) først er blevet færdig med
JavaScript, kommer ASP, og bogen først efter sommer!

PS: Tak for scriptet! - Det var dog ikke det jeg søgte!
- Men hvis en venlig sjæl falder over et script der kan vise indholdet / dir
(navne på mapper og filer) af den mappe, på web-serveren hvor scriptet er
placeret, og helst som links, så vil jeg gene ha' en mail.

Mvh.
Søren

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-04-02 13:24

Søren Møller wrote in news:a9u4rn$s7h$1@sunsite.dk:

> [...]
> / dir (navne på mapper og filer) af den mappe, på web-serveren hvor
> scriptet er placeret, og helst som links, så vil jeg gene ha' en mail.

prøv at se dette:

Set filesys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set demofolder = filesys.GetFolder(server.mappath("."))
Set folcoll = demofolder.SubFolders
Response.Write "Subfolders in current folder<br><br>"
For Each subfol in folcoll
Next

Set demofile = filesys.GetFolder(server.MapPath("."))
Set filecoll = demofile.Files

For Each fil in filecoll
filist = filist & fil.name & "<br>"
Next
Response.Write filist

:)

Fra : Pauli Østerø

Dato : 21-04-02 21:04

> [...]
> (navne på mapper og filer) af den mappe, på web-serveren hvor scriptet er
> placeret, og helst som links, så vil jeg gene ha' en mail.

Du kan evt hente aspadmin fra www.aspadmin.dk som er en samling af
forskellige scripts til formålet :)

/Pauli

Fra : Søren Møller

Dato : 22-04-02 08:59

> Du kan evt hente aspadmin fra www.aspadmin.dk som er en samling af
> forskellige scripts til formålet :)
>
> /Pauli
-
Fedt - og mange tak til Pauli (og jer andre) som gider at bruge tid på mig!
ASPadmin var lige det jeg manglede!
Mvh.
Søren

Fra : Søren Møller

Dato : 22-04-02 08:59

-

Fra : Søren Møller

Dato : 22-04-02 09:18

Fra : Peter Ingemann Hanse~

Dato : 22-04-02 23:51

> -
> Fedt - og mange tak til Pauli (og jer andre) som gider at bruge tid på
> [...]

Hehe - jeg gentager mig selv =)

Hilsen fra Peter

Fra : Søren Møller

Dato : 22-04-02 08:59