hård mave
Fra : mimivilford & svante~

Dato : 03-02-01 13:32

Hej
Nu har jeg efter to dage hvor min kat ikke rigtig har gidet spise,
endelig fundet problemet (tror jeg). Jeg opdagede at han ikke rigtig
kunne komme af med afføring. Det eneste han kunne få ud var en meget
hård lille klat, og det er stort set alt han har lavet på to dage. Jeg
har ikke været ved dyrlægen da han ikke har feber, men han er meget slap
og gider ikke rigtig noget, og spiser som sagt ikke ret meget. Er der
nogen der har et råd om hvad jeg kan give ham at spise, for at få gang i
maven igen????? Er der nogen der har prøvet det samme, vil jeg gerne
vide hvad de gjorde ved det.
Håber i kan hjælpe, og bliver det ikke bedre tager jeg nok til dyrlægen
på mandag. Men det ville jo være rart at kunne klare det selv.
Knus fra Mimi

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 03-02-01 14:05

On Sat, 03 Feb 2001 13:32:29 +0100, mimivilford & svantev
<"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> wrote:

>Håber i kan hjælpe, og bliver det ikke bedre tager jeg nok til dyrlægen
>på mandag. Men det ville jo være rart at kunne klare det selv.

   Jeg ville alså tage afsted med det samme. En slap og slatten
og ugidelig kat er ikke en sund kat uanset om den har feber eller ej.
Jeg har ingen anelse om _hvor_ slemt det evt. _kan_ være - men du vil
hade dig selv hvis det er noget meget alvorligt og du kommer for sent
til dyrlægen. Så hellere tage regningen med det samme og være sikker
på at mis får mange gode år endnu :)
--
- Trine
snoe@nospam.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-02-01 14:17

Hej

Du kan prøve at give ham lidt sardiner i olie, kattemalt eller microlax.
Eller du kan ringe til dyrlægen og få et godt råd, jeg synes det lyder som
om han slet ikke har det godt lige nu.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

"mimivilford & svantev" <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:3A7BFA5D.F543C467@mailme.dk...

Fra : N/A

Dato : 03-02-01 23:16

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-02-01 23:16

Jeg fik microlax anbefalet da en nyfødt killing havde hård mave af min
dyrlæge, derfor tør jeg foreslå det. Naturligvis skal man ikke give hele
tuben det er jo til et voksent menneske, bare lidt.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : N/A

Dato : 03-02-01 15:03

Fra : Maria Fabæch

Dato : 03-02-01 15:03

Hej Mimi

Jeg synes også du skal tage katten til dyrlægen, eller ihvertfald lige
ringe. Men du kan også prøve at give den noget Whiskas dåsemad - det plejer
at hjælpe mod kattenes hårde maver!

MVH Maria

Fra : jetpool

Dato : 03-02-01 19:49

Det lyder som det min kat havde, den var lad og træt og vile ingen ting, den
havde forstoppelse, jeg havde dyrlæge en søndag som kiggede på hende, han
kunne ikke lige finde noget, så hun fik noget pensilin, mandag morgen rog
jeg til dyrlæge igen, da fik hun parafin-olie og væske, og så skulle jeg
vente til aften for at se om hun spiste og drak, og det gjorde hun heldigvis

Mvh.
--
Mor til Venus og Freja

mimivilford & svantev <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A7BFA5D.F543C467@mailme.dk...

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 05-02-01 16:18

hej igen
Tak for alle de gode råd.
Jeg har nu været ved dyrlægen, og fået konstateret at min kat har en virus på
lungerne, og altså ikke hård mave som jeg troede. Det er simpelthen fordi han
ikke har spist ret meget at han ikke har været på bakken, ifølge dyrlægen.
Og så vil jeg godt sige at grunden til jeg ikke tog til dyrlægen i weekenden, er
at jeg bor langt ude på landet hvor dyrlægerne ikke har åbent i weekenden, jeg
har ingen bil, er tilflytter så jeg ikke kender nogen med bil, og har ikke råd
til at betale flere tusinde for en taxi til at tage langt væk til en dyrlæge. Så
prøv at lade være med at dømme nogen før i ved mere om situationen, som jeg
synes mange er gode til at gøre. Det irrierterer mig at man ikke kan spørge om
noget uden med det samme at få kastet ned i hovedet at man er en dårlig dyreven,
fordi man ikke fluks er kørt på dyrehospitalet.
MVH Mimi

Fra : Kirstine

Dato : 05-02-01 16:37

In article <3A7EC42E.5BB794C1@mailme.dk>, mimivilford & svantev
<"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> says...

Hej Mimi

> [...]
> ikke har spist ret meget at han ikke har været på bakken, ifølge dyrlægen.

Jeg er glad for, at du har fundet ud af, hvad der galt Hvordan går
det med ham nu??

> [...]
> noget uden med det samme at få kastet ned i hovedet at man er en dårlig dyreven,
> fordi man ikke fluks er kørt på dyrehospitalet.

Her får jeg altså den vildeste trang til at komme med en bemærkning. Nu
føler jeg ikke selv, at jeg har været fordømmende - hvis du opfatter det
sådan, så undskylder jeg Alligevel kan jeg ikke lade være med at
tænke, at selvom der er nogle gode forklaringer på, hvorfor du ikke
drønede afsted til dyrlægen, så kunne det have haft konsekvenser for din
kat. Som en generel betragtning mener jeg, at man er nødt til at have en
back up plan, når man har levende væsner, som er afhængige af, at deres
mennesker skaffer dem hjælp, når de har behov for det. Dette er *ikke*
ment som en løftet pegefinger - selvom det sørme er svært ikke at få det
til at virke sådan

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 05-02-01 18:29

Hej Kirstine
Nej, det var ikke lige dig jeg mente, men jeg synes tit at folk herinde har en tendens
til at kritisere, istedet for at give det svar man egentlig søger. Så hellere lade
være med at svare hvis man ikke kan.
Jeg synes iøvrigt ikke min kat har det så meget bedre end tidligere, men han er jo
også først lige startet på behandling, så jeg ser lige om ikke han får det bedre
imorgen. Ellers tager jeg selvfølgelig til dyrlægen igen.
MVH Mimi

Fra : jetpool

Dato : 05-02-01 18:06

Jeg har heller ikke bil, men min dyrlæge kørt ud til hvor jeg bor, så det
skulle ikke være en undskyldning, ellers er det en dårlig dyrlæge du har.

--
Mor til Venus og Freja

mimivilford & svantev <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A7EC42E.5BB794C1@mailme.dk...

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 05-02-01 18:31

Vi har desværre ikke de luksusforhold herude hvor jeg bor, og min dyrlæge er
iøvrigt en rigtig god og grundig dyrlæge.
VH Mimi

Fra : Gidde

Dato : 05-02-01 18:33

Hej Mimi

mimivilford & svantev wrote:

> [...]
> noget uden med det samme at få kastet ned i hovedet at man er en dårlig dyreven,
> fordi man ikke fluks er kørt på dyrehospitalet.

Håber ikke virusen er noget alvorligt!?
Jeg bor gudskelov selv et sted med gode busforbindelser (lige til dyrlægens dør) og
i nødstilfælde er taxaturen her heller ikke dyrere her end, at det kan gå med en
bette panderynke.
Kan godt se dit dilemma. Men, selvom du nu ikke uden videre kan komme til vet'en, så
kan du jo stadig benytte vagthavende dyrlæge telefonisk i rådgivningsøjemed....jeg
mener, trygheden er jo større, når man har fået et råd af en fagperson og så kan man
jo samtidig aftale tid til førstkommende hverdag. Opkaldet behøver ikke nødvendigvis
resultere i en dyr taxatur...du bestemmer jo i sidste ende selv.
God bedring til misseren. Og nej, jeg regner dig absolut ikke automatisk for at være
en ringe dyreven, også selvom jeg nok selv ville have ringet ganske snapt.
Mvh. Gitte
Laban og Frejas fodre/kæle/lege-automat

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 05-02-01 19:52

Hej Gitte
Jeg tror ikke det er noget alvorligt nu når han får penicilin. Han har allerede nu spist
mere end de sidste par dage tilsammen, så jeg tror han imorgen vil være noget friskere.
Medicinen skal jo også lige have tid til at virke.
Jeg prøvede skam også at ringe rundt i weekenden, men fik kun telefonsvarere. Jeg
prøvede skam alt hvad der stod i min magt for at få snakket med en dyrlæge. Da det ikke
kunne lade sig gøre måtte jeg jo spørge gruppen her. Vi er jo trods alt alle
katteelskere, og jeg har før fået råd der kunne bruges herfra.
Mig og min mand søger i øjeblikket efter et andet sted at bo, for det er efterhånden for
besværligt helt herude, hvis man foreksempel skal til dyrlæge. Desuden bor vi ud til en
stor vej, og jeg vil ikke have mine misser kørt over, så det er egentlig meget p.g.a dem
vi vil flytte. Lige nu har de selvfølgelig udgangsforbud, da jeg på under et år har
mistet to katte herude. Den ene kørt over, den anden forsvandt i skoven. Jeg kan ikke
klare at miste flere, så nu vil vi altså flytte.
MVH Mimi

Fra : Gidde

Dato : 05-02-01 20:05

Hej Mimi
Trist at miste flere katte, men hvis I har have hvor i bor, så kan I jo bygge en stor
løbegård eller indhegne haven i stedet for at flytte. Jeg hader selv at flytte...det er dyrt
og døøødbesværligt. Der er ret gode anvisninger på den slags i Politikens Kattebog - glæder
mig selv til at komme i gang, når vi får en RIGTIG have om nogle år (suk så skal vi igen
flytte) - og så er dine katte sikrede imod alle de andre farer ved det fritløbende liv også.

Du har vist været godt desperat i weekenden, og det er dejligt at høre at det tilsyneladende
går fremad med misseren. Det er nok ikke allesteder at dyrlægerne har etableret en effektiv
vagtordning?
Jeg skal aldrig bo så langt ude, at bus eller taxa ikke fungerer bare nogenlunde ok, for jeg
hader biler og lider nærmest af en mindre fobi, hvad bilkørsel angår...Skal absolut heller
ikke have kørekort (både pga. shiiit-vi-kører-galt-fornemmelsen og af principielle årsager)
og ville derfor bare blive for afhængig af andre med kørekort og bil....det er rigtignok
dejligt, når alting ligger indenfor cykel/bus og taxa-rækkevidde
Mvh. Gitte

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 06-02-01 09:20

Hej Gitte
Jeg har skam tænkt på løbegård, men vi bor kun til leje her, og vil også gerne have vores eget,
og så som du selv siger vil jeg utrolig gerne lidt tættere på bus/tog/taxi/indkøb m.m. Jeg er
nemlig også en af dem som hader biler, og jeg tror også der går mange år før jeg får kørekort,
og når jeg ser hvor afhængige folk bliver af deres biler får jeg endnu mindre lyst til at få en.
Så en flytning bliver det nok alligevel til, når det rigtige dukker op(forhåbentligt snart).
Nu har min mis det iøvrigt noget bedre. Jeg har snakket med dyrlægen om at lungeinfektionen rent
faktisk kan være kommet, fordi min 4 mdr. gamle killing ofte ligger og sutter bryst hos ham. De
nyder det tilsynladende begge to, så jeg har jo ikke tænkt på at forhindre det. Men der skulle
ikke længere være en fare for at det kan blusse op igen, nu da han er i behandling.
Knus fra Mimi