MS Windows
briani 27239
Uret går for hurtigt
Fra : Morten

Dato : 19-04-02 16:30

Lige modsat af det sædvanlige problem, har mit ur valgt
at gå for hurtigt.
Maskinen er ikke clocket eller modificeret på nogen måde,
og bios er ikke indstillet til tvungne værdier.
Det drejer sig om 3 minutter på et par måneder.

Hva' hulen går galt?

Thunderbird 1000
MSI K7T Turbo
Seneste bios

Mvh.
Morten

Fra : Stig

Dato : 19-04-02 16:51

Kan du ikke sætte din computer op til at sætte uret efter én af internettets
mange atomure??

Windows XP har sådan én funktion indbygget, men ellers kan sådanne
programmer være freeware.

/Stig

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-02 18:21

<snip>

prøv på http://www.arachnoid.com/abouttime.

Fra : Morten

Dato : 20-04-02 09:32

> <snip>
>
> prøv på http://www.arachnoid.com/abouttime.

Takker

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 20-04-02 09:31

> Kan du ikke sætte din computer op til at sætte uret efter én af internettets
> mange atomure??

Jo, selvfølgelig - det havde jeg ikke lige tænkt på...

Men er den nogen derude, der har en forklaring på fænomenet?

Mvh.
Morten

Fra : Pico

Dato : 20-04-02 15:59

Morten wrote:
> [...]
> og bios er ikke indstillet til tvungne værdier.
> Det drejer sig om 3 minutter på et par måneder.

Sådan et problem kunne jeg slet ikke leve med

> Hva' hulen går galt?

Det ved jeg ikke, men jeg benytter et automatisk armbåndsur
og det stiller jeg flere gange om måneden, heller det end købe
et nyt der måske havde samme fejl.
Pico