problem: post_vars
Fra : Morten Toft

Dato : 19-04-02 16:34

Hejsa,

Jeg her et problem, som efter al sandsynlighed er PHP relateret. På min
"box" kører jeg WinXP, IIS samt PHP 4.1.2.

Problemet er følgende:
Hvis jeg fra en form med variablen "SearchString" poster værdien "Hejsa", og
laver en echo på efterfølgende side så skriver den kun "Hejs" => altså den
sorterer den sidste karakter fra??? meget underligt synes jeg...

Hvis jeg så prøver at lave "en back" (gå tilbage i browseren) hvorefter jeg
igen submittet variablen "SearchString" med "Hejsa", så er den god nok den
her gang. Laves en echo, så outputter den søreme også "Hejsa"... hvilket jeg
så slet ikke forstår noget af????

Jeg har prøvet at ændre fra "post" til "get" - dette løste problemet, så det
er noget med min "post"... så langt er jeg kommet. Men hvad f.... er der
galt siden den første gang på en post sortere noget af variablen.

Så blev jeg mere nysgerrig. Så jeg testede med hidden formfields og
selects - her laver poster den OK!!!

skal jeg opgradere til Linux??? - eller er der nogen der har en
løsning...

Morten

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-04-02 19:44

Davs

> skal jeg opgradere til Linux??? - eller er der nogen der har en
> løsning...

Hvorfor Linux - PHP kører ganske glimrende under Windows og IIS (selvom der
ER forskel på PHP på forskellige platforme).

Kan du ikke lige drøne noget kode afsted, så man ikke behøver at gætte?

/Thomas

Fra : -Martin-

Dato : 19-04-02 21:02

> skal jeg opgradere til Linux??? - eller er der nogen der har en
>løsning...

Apache virker også fint på Windows XP, men selvfølgelig bedst på *nix
efter min mening