langsom forbindelse
Fra : Thomas Schmidt

Dato : 19-04-02 14:35

Jeg er ved at opsætte et mindre netværk, med en del windows maskiner der
kører næsten alt fra Win95 op til WinXP. Det kører forholdsvist glat,
bortset fra på én enkelt win98 maskine.
Både det interne netværk, ud på internettet kører den kun med 1/10 hastighed
af alle de andre.
Jeg har prøvet at koble andre computere på samme forbindelse, og de kører
med "normal" hastighed.

Så ihukommer jeg noget med at man nogle gange risikerer at skulle ændre
noget i registreringsdatabasen for at opnå optimal hastighed? Er det
rigtigt?
Hvis dette er tilfældet hvordan gøres det så?

Andre gode forslag (minus udskiftning af hele molevitten til Linux maskiner)
modtages med glæde.

På forhånd tak
Thomas Schmidt

Fra : Villy Jensen

Dato : 19-04-02 14:36

> Andre gode forslag (minus udskiftning af hele molevitten til Linux
maskiner)
> modtages med glæde.

Har du prøvet med et andet 10/100 netkort i maskinen?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Thomas Schmidt

Dato : 19-04-02 14:45

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message

> Har du prøvet med et andet 10/100 netkort i maskinen?

Nej, men jeg bruger den samme type netkort i andre W98 maskiner, hvor det
ikke giver noget problem

-Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-04-02 15:04

"Thomas Schmidt" <thomasx@schmidtnet.dk> skrev:
> [udskift netkort]
> Nej, men jeg bruger den samme type netkort i andre
> W98 maskiner, hvor det ikke giver noget problem

Nej, men måske er netkortet i stykker.

/Mikael

Fra : Gunnar Krohn

Dato : 20-04-02 02:55

Smut ind på http://www.speedguide.net/ og hent den fil der hedder tcp/ip
optimiser, den sætter din rwin som den bør stå til hurtigt internet..

DuP