At afmontere en køler
Fra : Arcana

Dato : 19-04-02 03:57

Idioten her har købt en 1GHz Athlon med en Coolermaster DP5-6I3IC til sit
gamle MB med en Duron 700.

Jeg nåede så langt at jeg afmonterede strømforsyningen og forsøgte at presse
fjederen ned. No workee. Jeg er ekstremt nervøs for at jokke en skruetrækker
ned i mit motherboard.

Hvad skal jeg gøre?

Der en flaske god rø'vin til den som enten kan give mig en MB-sikker
brugsvejledning (jeg kan godt finde ud af at sæte processor og køler PÅ)
eller gider komme og gøre det for mig.

Hvis der er en som gider at gøre det, får vedkommende desuden processor og
køler for det - med mindre skruetrækkeren whacker MB'et. Så koster det et
nyt MB.

This could be the beginning of a beautiful friendship. )

Svar med gyldig adresse her i gruppen.

arc@na

Fra : Seth

Dato : 19-04-02 05:44

<Snip>
> [...]
> nyt MB.
>
> This could be the beginning of a beautiful friendship. )

</Snip>

Coolermasteren har et lille hul som er designet til en skruetrækker....

1: Sørg for at den modsatte side af clipsen er godt inde under tappen. (så
den ikke ryger op mens du presser ned)
2: Sæt køleprofilen ind over cpu'en
3: Placer en lille skruetrækker i hullet og vip bøjlen ned over tappen (den
skal bare lige ned og vrikkes indead, så den går ind over tappen)
4: Hold evt. den anden side inde mens du gør det for at være helt sikker.
5: Husk at vende din køler rigtigt, da der sikkert er et fræset hak i
profilen.
6: det skulle være det....

Skriv tilbage hvis det virker...

Mvh

Seth

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-04-02 06:59

Seth <crow_104@hotmail.com> wrote:
> [...]
> tappen) 4: Hold evt. den anden side inde mens du gør det for at være
> helt sikker. 5: Husk at vende din køler rigtigt, da der sikkert er et

Kast evt et blik på AMDs manual der viser hvordan køleren monteres.
www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : JRS

Dato : 19-04-02 09:16

Nu spørger han jo faktisk hvordan man tager den af ....

MVH
JRS

Fra : JRS

Dato : 19-04-02 11:48

"JRS" <jrs@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Nu spørger han jo faktisk hvordan man tager den af ....
>
> MVH
> JRS

Øhh .. gør han ik ?
Fatter ikke rigtigt den post .. Lidt selvmodsigende ..

[...]

= jamen ehh .. hva ?
Jeg har nok taget fejl .. Sorry for min tidligere post ..

MVH
JRS

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-04-02 13:31

JRS <jrs@kvalme.dk> wrote:

> [...]
> skruetrækker ned i mit motherboard."
>
> = jamen ehh .. hva ?
> Jeg har nok taget fejl .. Sorry for min tidligere post ..

Hehe... jo det er lidt mystisk. Alligevel er AMDs vejledning nu
alligevel god at kikke på. Man kan let se _hvorfor_ det er vigtigt kun
at lægge pres/tryk på bøjlen.

Fra : Arcana

Dato : 20-04-02 00:36

> Øhh .. gør han ik ?

Jo, det er faktisk det der er mit problem.

arc@na

Fra : Sebastian

Dato : 19-04-02 11:07

Arcana <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i

SNIP
> Hvad skal jeg gøre?
SNIP

Hey Arcana ;)

Du skal i hvert fald først og fremmest sørge for at du piller bundkortet ud
af kabinettet INDEN du begynder på noget. Jeg kunne se du skrev noget med at
du har pillet strømforsyningen ud... Gå hele vejen og tag bundkortet ud.

Så skal du bare følge Seths vejledning.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Arcana

Dato : 21-04-02 01:54

"Sebastian" <casm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> du har pillet strømforsyningen ud... Gå hele vejen og tag bundkortet ud.

Shit. Jeg skal alligevel opgradere til et bundkort med fire IDE-kanaler, så
det blir nok løsningen....

Så kan man jo altid sælge det "gamle" med processor og køler.

arc@na