Pabst køler i PSU
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 19-04-02 00:56

Jeg har i dag installeret en Pabst 12db køler i min Codegen 300w
strømforsyning. Den har nu kørt stabilt i 12 timer, men det der
bekymre mig er at luften som Pabst'en blæse ud er halv varm (normalt
er den temmelig kold).
Det skyldes naturligvis at Pabst'en flytter mindre luft end den gamle
køler, men er det noget jeg skal bekymre mig om, eller er det ok, at
det er varm luft som kommer ud af PSU'en?

Duron 800mhz (ikke OC)
Zalman "vifte" køler
2 blæsere en lille pci slot køler, og en 80mm som blæser ud bag i
kabinettet.
Kabinettet er isoleret med skummåtter (dem som man bruger til
lyddæmpning i bil).
Cpu temp, efter 12 timer med (blandet brug) 44 grader.
System temp 27 grader(begge målt med via hm på DFI bundkort). ca.
samme temp. hvis jeg kigger i BIOS.

Håber nogen kan afklare om jeg har grund til bekymring.

på forhånd tak

Fra : Peter Holm

Dato : 19-04-02 06:33

Så vidt jeg lige kan se er alt i skønneste orden. Jeg har ca. samme
temperaturer som dig. Luften der kommer ud af min 300W codegen er omkring
40°c.
Se de andre temperaturer her: http://home1.stofanet.dk/phc/mypc.html
/Peter

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 19-04-02 13:22

Mange tak, så tror jeg bare at jeg lader som ingen ting og lader den køre!

Fra : jakob

Dato : 19-04-02 16:05

In article <3cc00bf3$0$26671$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
ingenmail@ingenmail.dk says...
> Mange tak, så tror jeg bare at jeg lader som ingen ting og lader den køre!

Giver det stor effekt på støjniveauet at udskifte en sådan blæser ?

Hygge

Jakob

Fra : Uni Bull

Dato : 19-04-02 19:48

"jakob" <ingen@spam.dk> wrote in message

> Giver det stor effekt på støjniveauet at udskifte en sådan blæser ?

Svaret er enkelt og kort: JA!
--
Uni Bull
København K

Fra : Peter Holm

Dato : 19-04-02 20:40

Nej, svaret er .............YEEEEEAAAAAH!

Fra : jakob

Dato : 20-04-02 10:14

In article <3cc072eb$0$10915$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>,
phc@mail1.stofanet.dk says...
> Nej, svaret er .............YEEEEEAAAAAH!

Jeg har selv en macron 400w psu der blev købt fordi den skulle være
super lownoise. Det synes jeg nu ikke den er og har derfor overvejet at
smide en papst 12 db blæser i den. Er det et besværligt indgreb ??

En kort "brugervejledning" ville være rart

Hygge

Jakob