Hjææælp......Min HP tænder af sig selv
Fra : Tommy

Dato : 18-04-02 20:31

Hej

Jeg er den heldige ejer af en HP VL 350Mhz pc.
Der er blot lige et lille problem med den.
Den tænder af sig selv kl. 00.00 hver nat ! og det er sku ret surt at skal

og slukke på stikkontakten fordi "dyret" vil tænde.
Jeg har prøvet at sætte uret til fx. 23.59, og slukke for den, og vupti...så
tænder den af sig selv efter 1 min. - mærkeligt -

Jeg har ikke kunne finde noget i bios'en som skulle gøre dette, og den er
ledt igennnem meget grundigt
har i nogle forslag ? (der er intet under power management, som kan gøre
det)
Vil det evt. hjælpe at reflash bios'en ? (for det må da være bios'en der gør
ik ?)
Hvad pokker er der galt ?

Mvh.
Tommy

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-04-02 20:41

Tommy <bogaloo26@hotmail.com> wrote:

> [...]
> den er ledt igennnem meget grundigt
> har i nogle forslag ? (der er intet under power management, som kan

Jo, jeg er sikker på at der er en sådan funktion. Det er der da på min
og det bruger jeg da (bare ikke 00:00)

> Vil det evt. hjælpe at reflash bios'en ? (for det må da være bios'en
> der gør ik ?)

Nej, du skal ikke flashe den. Prøv og vælg "load defaults" eller find
jumperen på bundkortet der nulstiller BIOS'en.

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Tommy

Dato : 19-04-02 23:16

Hej Igen

Jeg har nu været Bios'en igennem flere gange... der er bare intet at slå
fra, ingen alarmer eller noget.
Hvad hedder sådan en funktion ?, og hvor i bios'en er den ? (jeg vil jo mene
at den skulle være under power managment el. lign.)

Jeg har også lige prøvet at "load default", det hjælp heller ikke. Måske en
hardware reset at bios'en vil
være løsningen ?

Mvh.
Tommy