Valuta
Fra : Troels Lenda

Dato : 18-04-02 18:34

Hvis nu jeg hiver et recordset ud af en database

<% =rs("pris")%>

Hvordan får jeg så udskriften del op med . og , (1,000,095) istedet for
1000095?

Jeg har prøvet at give den en inputmaske i databasen, men den følger ikke
med på siden.

På forhånd tak

-----------------------------
Troels

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-04-02 21:51

"Troels Lenda" <tl@c.dk> wrote in message
> Hvis nu jeg hiver et recordset ud af en database
> <% =rs("pris")%>
> Hvordan får jeg så udskriften del op med . og , (1,000,095) istedet for
> 1000095?

Prøv at kigge på formatcurrency funktionen.

p>

--
Jakob Andersen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-04-02 21:55

On Thu, 18 Apr 2002 19:34:14 +0200, "Troels Lenda" <tl@c.dk> wrote:

>Hvordan får jeg så udskriften del op med . og , (1,000,095) istedet for
>1000095?

Brug FormatNumber-funktionen

>Jeg har prøvet at give den en inputmaske i databasen, men den følger ikke
>med på siden.

Nej, det du hiver ud af databasen er *værdier* - hvilket især ved
dato/tid kan være vigtigt at huske på :)

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Troels

Dato : 24-04-02 14:29

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Brug FormatNumber-funktionen

> Nej, det du hiver ud af databasen er *værdier* - hvilket især ved
> dato/tid kan være vigtigt at huske på :)

> [...]
Jo tak Jo tak... Men, den skriver kr foran prisen. Hvordan får jeg fjernet
det? Der står ikke rigtigt noget om det...

mvh Troels

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-04-02 16:42

On Wed, 24 Apr 2002 13:28:42 +0000 (UTC), Troels <tl@c.dk> wrote:

> [...]

<SNIP>

>Jo tak Jo tak... Men, den skriver kr foran prisen. Hvordan får jeg fjernet
>det? Der står ikke rigtigt noget om det...

Mon ikke du har brugt FormatCurrency i stedet?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : LrsN

Dato : 19-04-02 20:57

Hej Troels

> Hvordan får jeg så udskriften del op med . og , (1,000,095) istedet for
> 1000095?

Som der bliver nævnt af de andre kan det gøres med:
Response.Write("pris:" & formatcurrency(rs("pris").Value,,,,true) & "")

Vær opmærksom på, at hvis du VIL have det på amerikansk (10,000.00)skal du
sætte Locale ID (LCID) også:
<%@lcid=1033%>
eller
session.lcid=1033