VIA C3 CPU? whut?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 18-04-02 17:51

Hej

Vi har købt en meget billig(!) computer som skulle bruges som en simpel
værkstedscomputer, den skal ikke trække spil eller større programmer, det er
kun små formelprogrammer, notepad, lidt internet etc...

Vi fandt så den her billige nye PC'er hos den lokale pusher og da vi kun var
interesseret i prisen bestilte vi den. Vi har fået den til at køre og det
virker sådanset fint, jeg undre mig bare over bundkortet størrelse(_meget_
lille) og så CPU'en....CPU'en er en "Built-in VIA C3 Samuel2 1Giga Pro
CPU"....hva' hulen er det for noget? jeg troede faktisk kun der var Intel og
AMD(cyrix er vel ude af CPU-verdenen) tilbage inden for 32bit CPU'er....men
det er måske bare en AMD/Intel "undercover"?

MVH
Thomas

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-04-02 18:41

> [...]
> AMD(cyrix er vel ude af CPU-verdenen) tilbage inden for 32bit
CPU'er....men
> det er måske bare en AMD/Intel "undercover"?

Nej, det er VIA (der vistnok har overtaget resterne af Cyrix)
http://www.google.com/search?q=VIA+Samuel2

Jeg mener at VIA er OK til beskrevne formål!
http://www.ocworkbench.com/hardware/via/c3/c3p1.htm

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-04-02 22:16

Ja fedt lille motherboard, og så siger de enda at det kan købes til omkring
$100,-

http://www.viavpsd.com/products/epia_mini_itx_spec.jsp

Hvor har du købt sådan en intersant vare ?

Fra : Seth

Dato : 18-04-02 23:00

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> $100,-
>
> http://www.viavpsd.com/products/epia_mini_itx_spec.jsp
>
> Hvor har du købt sådan en intersant vare ?

Via bundkortene bliver også solgt samlet sammen med Shuttle Barebone
computerne..

De nyeste Barebone systemer kan klare både Pentium 4 (2 ghz) & Athlon XP (2
ghz)...Hver for sig selvfølgelig.

Shuttle laver også de små bundkort, som også sælges i Barebone maskinerne...
www.spacewalker.com
Systemerne hedder SV24, 25 osv.

SquareTech i Vestergade 49, Århus sælger disse maskiner og bundkort og også
cpu's til dem fra Via.

Mvh

Seth

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 19-04-02 06:48

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> Ja fedt lille motherboard, og så siger de enda at det kan købes til
omkring
> $100,-
> Hvor har du købt sådan en intersant vare ?

Vi købte hele computeren hos Kontorbutikken i
Grindsted(www.kontorbutikken.dk) da det er vores lokale computerpusher...vi
gav 2500+moms for hele computeren(uden skærm dog med mus+tastatur)...

MVH
Thomas

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-04-02 18:49

Thomas Eg Jørgensen wrote:
> [...]
> Grindsted(www.kontorbutikken.dk) da det er vores lokale computerpusher...vi
> gav 2500+moms for hele computeren(uden skærm dog med mus+tastatur)...

Jeg synes, sådan en box er interessant til de
almindelige kontorarbejdspladser, jeg løbende
skal bestykke.

Hvor stort (lille) er kabinettet?

Hvor meget larmer den / er der køler på processoren?

Er der integreret netværkskort?

mvh...
Morten Christensen

Fra : Seth

Dato : 21-04-02 23:09

"Morten Christensen" <m--c@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal bestykke.
>
> Hvor stort (lille) er kabinettet?
>
> Hvor meget larmer den / er der køler på processoren?

http://www.spacewalker.com/english/mcs_detail_info.asp?number=184

Alt info om Athlon udgaven fra Shuttle..og ja der er indbygget netkort.

Mvh

Seth

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-04-02 06:57

Seth wrote:
> "Morten Christensen" <m--c@indbakke.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.spacewalker.com/english/mcs_detail_info.asp?number=184
>
> Alt info om Athlon udgaven fra Shuttle..og ja der er indbygget netkort.

Er det virkelig det samme system, som kan købes
for 3.333 incl. moms?

mvh...
Morten Christensen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 22-04-02 17:57

"Morten Christensen" <m--c@indbakke.dk> wrote in message

> Er det virkelig det samme system, som kan købes
> for 3.333 incl. moms?

Hvis du tænker på den fra www.kontorbutikken.dk så nej.....

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 22-04-02 17:56

"Morten Christensen" <m--c@indbakke.dk> wrote in message
computerpusher...vi
> Hvor stort (lille) er kabinettet?
Std. tower kabinet med 4stk 5½" drev-pladser, måler vel 50-60cm i højden...

> Hvor meget larmer den / er der køler på processoren?
Computeren er den mest lydløse jeg til dato har hørt....

> Er der integreret netværkskort?
Yeps..

MVH
Thomas

Fra : Morten Christensen

Dato : 22-04-02 19:59

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc44080$0$200$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> "Morten Christensen" <m--c@indbakke.dk> wrote in message

> Std. tower kabinet med 4stk 5½" drev-pladser, måler vel
50-60cm i højden...

Det lyder tåbeligt at sætte et 17 cm. bundkort i en 60 cm.
høj kasse - men der har vel været 50 kr. at spare.

> Computeren er den mest lydløse jeg til dato har hørt....

> Yeps..

Den virker stadig interessant - der er bare langt
til Grindsted (derfra hvor jeg bor).

mvh...
Morten Christensen

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 22-04-02 20:10

"Morten Christensen" <m--c@indbakke.spam.dk> wrote in message
> 50-60cm i højden...
> Det lyder tåbeligt at sætte et 17 cm. bundkort i en 60 cm.
> høj kasse - men der har vel været 50 kr. at spare.
Ja det kan der være noget om, og den er nok ikke lavet for at spare plads...

> Den virker stadig interessant - der er bare langt
> til Grindsted (derfra hvor jeg bor).

Postdanmark er din ven

MVH
Thomas