Skrattene lydkort
Fra : HB Nielsen

Dato : 18-04-02 15:00

Hej alle i NG.

Mit lydkort skratter når jeg høre musik og der bliver lavet en eller anden
form for animation.

Min computer er:
AMD K-2 3d now med et creavtive soundblaster 128 .

Nogle der har et idé om hvad jeg kan gøre for at slippe for denne
skratten???

HB

--

\\ ! //
(@) (@)

Fra : MaRk

Dato : 18-04-02 15:16

"HB Nielsen" <hb_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> AMD K-2 3d now med et creavtive soundblaster 128 .
>
> Nogle der har et idé om hvad jeg kan gøre for at slippe for denne

Hvor mange ram har du og hvilken hardisk??

Fra : HB Nielsen

Dato : 18-04-02 15:19

ram: 128
hardisk. western digital 18 GB og Fujitsu 6 GB

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 15:51

"HB Nielsen" <hb_nielsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> AMD K-2 3d now med et creavtive soundblaster 128 .
>
> Nogle der har et idé om hvad jeg kan gøre for at slippe for denne

Har du tjekket IRQ status? Jeg vil gætte på at dit lydkort bruger samme IRQ
som dit grafikkort.

Prøv at sætte lydkortet i et andet PCI slot

Hvilket Styresystem?

Fra : HB Nielsen

Dato : 18-04-02 15:59

> [...]
IRQ
> som dit grafikkort.
>
> Prøv at sætte lydkortet i et andet PCI slot

Mit grafikkort bruger IRQ 11 og mit lydkort bruger IRQ 10.
Jeg har prøvet at flytte lydkortet til et andet slot, men det hjalp ikke
Jeg bruger win XP pro

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 16:04

> Mit grafikkort bruger IRQ 11 og mit lydkort bruger IRQ 10.
> Jeg har prøvet at flytte lydkortet til et andet slot, men det hjalp ikke

Aha okey. Men er der så andet der bruger IRQ 10?

> Jeg bruger win XP pro

Ok

Fra : HB Nielsen

Dato : 18-04-02 16:12

Min USB værtscontroler bruger IRQ 10. oj jeg kan ikke lave den om (

Fra : JRS

Dato : 18-04-02 16:03

Jeg har samme problem .. Men har fundet ud af at det kun skratter når jeg
har progget "cpu idle pro" til at køre .. Når jeg lukker eller deaktiverer
det skratter det ik .. meget weird ..
Men det er osse kun lyd-afspilning som px mp3 og wav .. Den skratter ikke i
spil ..
very weird ..
MVH
JRS

ps . maskine :
Soltek 75KAV
XP1600+
192RAM
SB 1024 live player

Fra : HB Nielsen

Dato : 18-04-02 16:05

Hvor deaktivere jeg dette program????

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-04-02 16:09

> Hvor deaktivere jeg dette program????

Det er et program du nok ikke har installeret... Hvis du ikke ved du har
det.

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-04-02 18:36

Jeg har samme erfaring; når temperturovervågnings/fremvisningsprogram
er aktivt lyder .WAV , .MP3 og .MID fælt.

Jeg højreklikker på ikon i taskbar og 'exiter' programmet
(jeg bruger VCool fra www.vcool.de på t-bird 1400 og SB 1024 live player)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : NKD

Dato : 25-05-02 10:16

Hej NG.

Jeg har akkurat samme problem...
Endda med samme system spec.: K6-2 3D Now processor, og Creative SB128
lydkort, Riva TNT2 Pro...
Jeg så ikke dette indlæg før nu...
Så jeg har lavet indlæg med 'næsten' samme spørgsmål. - Se indlæg:
"Skrættende lyd, når grafikkortet arbejder..."

Hilsen Niels.