Access2000 og MySQL
Fra : TM

Dato : 18-04-02 13:43

Jeg er ved at prøve at konvertere min Access tabeller til MySQL, dette kan
da også godt lade sig gøre men jeg har lidt problemer med mine "JOIN", nå
men nu til mit spørgsmål. Jeg køre med MySQL Backend og Access2k frontend
igennem MyODBC. Men hver gang jeg åbner frontenden kommer MyODBC dialog
boksen frem og her skal jeg så indtaste det brugernavn som skal bruges, kan
dette ikke laves i vba-kode så brugeren ikke kan se at der connectes.

Med Venlig Hilsen
Thomas

Fra : Morten Snedker

Dato : 18-04-02 14:40

On Thu, 18 Apr 2002 14:42:37 +0200, "TM" <tm@navalyard.dk> wrote:

> [...]
>boksen frem og her skal jeg så indtaste det brugernavn som skal bruges, kan
>dette ikke laves i vba-kode så brugeren ikke kan se at der connectes.

Hvis ikke din odbc giver mulighed for at angive brugernavn og kode,
kan du istedet benytte ado...ex. på connect-string:

var Connect = "Provider=sqloledb;Data Source=" +
Request.ServerVariables("SERVER_NAME") + ";" +
"Initial Catalog=Northwind;User Id=sa;Password=;";

Ovenstående sakset fra et asp-script...håber det måske kan bruges.

mvh
Morten Snedker