apache sluger alt swap
Fra : Thomas Purkaer

Dato : 18-04-02 13:34

hej

har en freebsd med apache på.

Et af de domæner der er hostet der på har et script som laver noget ballade
hvilket resulterer i at apache swapper op mod 700 mb og jeg skal genstarte
apache når ellers jeg har ventet 15 minutter bare for at logge ind.

i http-error.log står der cirka 1 million gange bare for i dag

httpd in free(): warning: chunk is already free

og specielt står der dette mange gange

httpd in free(): warning: recursive call

er det ikke et uheldigt script som forudsager i hvert fald neden stående???

Hvordan finder jeg ud af hvilket script der kan være? der siger loggen ikke
noget om.

Lige nu skal jeg næsten genstarte apache hvert 20 minut for at det bare køre
lidt.

/Thomas

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-04-02 13:57

Thomas Purkaer wrote:

> Hvordan finder jeg ud af hvilket script der kan være? der siger loggen ikke
> noget om.

Har du prøvet med 'ps' (evt. først 'man ps')?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 18-04-02 14:08

Christian E. Lysel wrote:

> Har du prøvet med 'ps' (evt. først 'man ps')?

Hvad hjælp skulle det give ham?

Det er vel et php script eller noget der fucker det hele op?!

Bo Simonsen

Software is like SEX - It's better when it's FREE!

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 18-04-02 21:45

On Thu, 18 Apr 2002 14:34:19 +0200, Thomas Purkaer <thomas@mobilli.dk>
wrote:
> [...]

Du kan sætte et timeout for udførelsen af php-scripts. Det er default
sat til 30 sekunder. Prøv at kigge i din php.ini og sæt:

max_execution_time = 5

... eller noget i den stil.

Nu vil php afbryde scripts, hvis udførelse tager længere tid end 5
sekunder. Desuden vil der sikkert også stå noget i dine logs.

Du kan desuden også sætte i php.ini hvor meget ram et script må
spise(så vidt at jeg husker). Prøv at se afsnittet om php.ini i
manualen.

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.