Jeg er ved at lave et spil, men er gået li~
Fra : Dulius

Dato : 18-04-02 13:13

Hej alle!
Jeg håber i kan hjælpe mig... Jeg er ved at lave et spil hvor der
falder en mursten ned fra luften. Nede på jorden står så 4
figurer som skal prøve og undgå at blive ramt af stenen... Jeg er
nået så langt at man kan styre stenen og figurerne, men jeg kan
ikke lige finde ud af at lave sådan så at når stenen rammer en af
figurerne så er den figur ude af spillet... Jeg håber der er
mindst en der kan hjælpe - hvis du vil have nærmere information,
så skriv til agf88@ofir.dk

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Dulius

Dato : 18-04-02 13:16

Det er mig igen... Jeg glemte og sige at jeg bruger flash 4 hvis det
gør en forskel... - jeg har ikke lige gidet sætte mig ind i MX, men
jeg downloader det snart og tager et grundigt kursus i det...

Fra : Bo Dudek

Dato : 18-04-02 16:47

>Det er mig igen... Jeg glemte og sige at jeg bruger flash 4 hvis det
>gør en forskel... - jeg har ikke lige gidet sætte mig ind i MX, men
>jeg downloader det snart og tager et grundigt kursus i det...
du skal have fat i en action, der hedder 'hittest'.. søg på
macromedia's hjemmeside efter denne..

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Brian Andersen

Dato : 18-04-02 20:13

> du skal have fat i en action, der hedder 'hittest'.. søg på
> macromedia's hjemmeside efter denne..

Du kan ikke bruge hittest. Den blev først opfundet i Flash 5. Hvis det skal
være Flash 4, så er den eneste udvej vist hele tiden at tjekke x og y
koordinater på dine movieclips for at se, om de støder sammen - og det altså
en pæn bunke programmering vi snakker om her. Det er nok nemmere at
downloade Flash MX og så bruge hittest.

/Brian

Fra : Dulius

Dato : 19-04-02 08:21

Ok, jeg downloader MX når jeg får ADSL på tirsdag! Hvis jeg ikke kan hitte ud
af det der, kan i så ikke hjælpe mig lidt - det er jo næsten et helt andet
program en flash 4... Jeg skriver bare hvis jeg har nogle problemer...